کد خبر: ۱۶۷۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

دو هفته قبل در برنامه ديروز، ‌امروز،‌ فردا در ارتباط با عدم انسجام، وفاق و يك‌رنگي در سياست‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي دستگاه‌هاي مسئول و نگراني برخي مسئولان از اينكه صاحب نقش‌ دفاعي براي جامعه خويش شوند، سخن گفتم و در آن به نمونه‌هايي از جمله به سياست‌هاي اعمال شده در جشنواره‌هاي پليس اشاره‌اي داشتم.

ظاهراً تلقي برخي عزيزان دست‌اندركار اين بود كه اشاره‌ي حقير به جشنواره اخير (يعني جشنواره‌ي چهارم) بوده است و موجب نوعي گله‌مندي گرديده بود.

لذا خواستم توضيحي در ارتباط با آنچه گفته شد به‌صورت مكتوب داشته باشم و اميدوارم اين مكتوب مرضي نظر حق تعالي باشد.

اولين جشنواره پليس كه در دوره فرماندهي سابق نيروي انتظامي شكل گرفت و دو دوره نيز پس از آن برگزار شد، حتماً نمونه‌اي از همان دوگانگي و چندگانگي چارچوب‌ها و هنجارهاي فرهنگي و اجتماعي بود، البته در دوره‌ي اخير با اصلاحات مديريتي و انسجام در مديريت فرهنگي جشنواره پليس و البته هم‌ياري و مشاركت هنرمندان متعهد، شاهد برگزاري جشنواره‌ي مناسب‌تر و بهتري بوديم و البته خداوند فراتر از همه‌ي ما شاهد و ناظر اعمال خوب و بد ماست.

دست‌اندركاران ارشد جشنواره پليس در دوره‌هاي گذشته منفعل‌ترين گونه سياست‌هاي فرهنگي را به نمايش مي‌گذاشتند. گاهي به فيلمي جايزه مي‌دادند كه اصولاً براي تخريب وجهه‌ي نيروي انتظامي ساخته شده بود. ادا و اطوارهاي روشنفكري برخي از دبيران در دوره‌هاي گذشته آن‌قدر بود كه براي شيرين شدن نزد همكاران فيلم‌سازشان (و البته حفظ موقعيت) حاضر شدند برخي فيلم‌هاي فاسد را وارد گردونه داوري و اكران كنند و حتي تا مرحله‌ي اعطاي جايزه پيش ببرند.

مع‌الاسف اين سياست وادادگي هم‌اكنون به‌گونه‌اي مشمئزكننده در برخي مديران آلوده به دورويي و نفاق اما پرحرف و مدعي در معاونت سينمايي ارشاد، امتداد يافته و مايه‌ي تأسف گرديده است.

انتظار همه‌ي ما اصلاح فوري اين روند بسيار نامطلوب و رفع اينگونه آفات است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها