کد خبر: ۱۶۷۸۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
سرمربی پرسپولیس با وجود عالیشاه، خلعتبری و صادقیان می‌تواند مثلث تهاجمی بارسا را در تیمش شبیه‌سازی کند.

598؛ سیدمهدی سیدصالحی با وجود تلاش زیادی که در ترکیب پرسپولیس می‌کند، چندان صاحب موقعیت گل نمی‌شود و تلاش‌ و دوندگی‌اش هرز می‌رود. دایی بعد از اخراج میثم حسینی در بازی با سپاهان این فرصت را داشت تا ترکیب بدون مهاجم شماره 9 را تجربه کند و سیدصالحی را از بازی بیرون بکشد و نورمحمدی را به جای او به پست دفاع چپ و جای خالی میثم حسینی بفرستد.

 

دایی البته این تعویض را با یک تعویض دیگر همزمان انجام داد و یونش شاکری را برای اولین بار به میدان فرستاد تا یک مهاجم شماره 9 دیگر و البته تنبل‌تر و کندتر از سیدصالحی در ترکیب داشته باشد.

 

شاید دایی با نگاهی به بازی‌های بارسلونا بتواند تصمیم دیگری برای ترکیب تیمش بگیرد. او با وجود عالیشاه، خلعتبری و صادقیان می‌تواند مثلث تهاجمی بارسا را در تیمش شبیه‌سازی کند. بارسا معمولا مهاجم نوک ندارد و هر مهاجم نوک و شماره 9 که به این تیم آمده‌اند به خاطر مسایل تاکتیکی مجبور شده‌اند یا پست خود را تغییر دهند یا از تیم را ترک کنند.

 

برای نمونه می‌توان به زلاتان، آنری و داوید ویا اشاره کرد. حتی نیمار هم این فصل در گوش چپ به بازی گرفته می‌شود. مثلث کوتاه قد و تکنیکی پرسپولیس در خط حمله از آنجایی که روی زمین بازی می‌کند، می‌تواند بدون سیدصالحی هم موقعیت گل ایجاد کند. البته به شرطی که یک محمد نوری آماده یا قاسم حدادی‌فر پشت آنها وظیفه تغذیه مهاجمان را به عهده بگیرد.

 

دایی با قرار دادن نورمحمدی در پست دفاع چپ علاوه بر اینکه می‌تواند خط دفاع را محکم‌تر و سرسخت‌تر کند به ماهینی این اجازه را می‌دهد که مثل دنی آلوس زیاد نفوذ کند و در غیاب او که در کارهای تهاجمی شرکت کرده، یک دفاع سه نفره تشکیل شود.

 

به هر حال، برای دایی که غیر از 1-3-2-4 روش دیگری را برای تیم‌های تحت هدایت‌اش نمی‌پسندد این پیشنهاد می‌تواند قابل تامل باشد، به ویژه اینکه ابزار آن را هم در اختیار دارد.

قانون

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها