کد خبر: ۱۶۷۱۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
برنامه سینما یک شبکه اول سیما در دوهفته گذشته با پخش دوفیلم متفاوت شب های جمعه ای ماندگار را برای این تلویزیون و مخاطبان رقم زد.

به گزارش پایگاه  خیبرآنلاین، پخش دو فیلم با ماهیت ضدآمریکایی و ضداستکبار و جنگ افروزی از شبکه اول سیما چزو معدود برنامه هایی بود که نشان داد پتانسیل به چالش کشیدن هنری شیطان بزرگ نیز امکانپذیر است.

براساس این گزارش، برنامه سینما یک در شب جمعه دوهفته قبل، 21 شهریور 92، با پخش نخستین بار فیلم سینمایی تولید داخلی "فرشتگان قصاب" رویکرد متفاوت خود را نشان داد.

"فرشتگان قصاب" از جمله ساخته های ماندگاری است که در صورت تبلیغ بیشتر و حمایت های لازم در عرصه های داخلی و بین المللی حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.



ریتم تند فیلم و توجه به آداب و سنون مردم مظلوم افغانستان و پرده برداری از علل پنهان جنگ افروزی شیطان بزرگ (قاچاق اعضای بدن انسان) برجستگی های چشمگیر این ساخته سینمایی بود.

البته وقتی نام حسن عباسی برای مشاوره در تیتراژ این فیلم آمد، قطعا انتظار کاری متفاوت برای مخاطبان طبیعی بود که الحق و الانصاف چنین اتفاقی افتاد.

سینما یک به این روال خود ادامه داد و در پنجشنبه شب گذشته، 28 شهریور، با پخش فیلم سینمایی "قطعنامه 819" مخاطبان خود را مهمان نمایشی کرد که در آن، یک تراژی انسانی است.

"قطعنامه 819" عملکرد وحشیانه خونخوارانی است که در سربرنیتسا بوسنی، هزاران انسان بی گناه را به وحشیانه ترین شکل ممکن، قتل عام کردند در حالی که تنها جرم این مظلومان، مسلمان بودن آنها بود.

در این فیلم ساخته خارج نیز به زیبایی نقش شیطان بزرگ و ماهیت پلید او به همراه مستعمرات سیاسی اش به تصویر کشیده شد و بیننده، علاوه بر گذران وقت جهت تماشای یک فیلم، بخشی از حقایق جهان پیرامونش را نیز لمس می کند و پیام فیلم در ضمیر او به خوبی می نشیند.

اگر روند درنظرگرفته شده برای پخش فیلم های معنادار انقلابی و ضدآمریکایی و ضدجنگ در سینما یک همچنان ادامه یابد، قطعا مخاطبان عمومی و خاص ویژه ای پیدا خواهد کرد که ساعت 22 پنجشنبه ها، خود را پای تلویزیون جمهوری اسلامی برسانند.

اگرچه عملکرد جزیره ای در سارمان های مختلف، به ویژه صداوسیما، برای اثردهی متداوم و موثر توفیق چندانی نداشته و نخواهد داشت اما با این همه، رویکرد مسئولان شبکه یک در پخش فیلم های معنادار می تواند گامی مثبت در زمینه آگاهی بخشی به مخاطبان تلویزیون در قالب قاب سینما باشد.

همچنین پخش این قبیل فیلم ها می تواند به فیلمسازان ما نیز این پیام را بدهد که با همین امکانات و ابزار نیز می توان فیلمی ساخت که هم از جهت فنی و هم از جهت محتوایی، در راستای انقلاب اسلامی و آرمانهایش قدم بردارد؛ البته به شرطی که دغدغه ای برای ساخت چنین فیلم هایی موجود باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها