کد خبر: ۱۶۶۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

رييس مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني با اشاره به فعاليت اين مركز از نيمه شعبان سال 86 زير نظر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، گفت: روزانه از طريق پنج مسير ارتباطي، بيش از 11 هزار سوال شرعي و ديني مردم پاسخ داده مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي مخدوم در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برنامه‌هاي مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني در ايام ماه مبارك رمضان، افزود: در ماه مبارك رمضان پاسخگوي تلفني مركز صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15:30 تا 19:30 به صورت زنده در خدمت هموطنان عزيز خواهد بود. مسير سايت‌ها نيز براي دريافت سوالات آماده است و محدوديت زماني ندارد.

وي خاطرنشان كرد: براي سوالات پيامكي هم تلاشمان بر اين است كه در كمترين زمان ممكن پاسخ پيامك‌ها را ارسال كنيم. لذا از مردم عزيز مي‌خواهيم براي ارتباط با مركز در ماه رمضان با توجه به حجم زياد تماس‌ها، با استفاده از پيامك، سوالات فقهي و احكام شرعي خود را ارسال كنند و در اسرع وقت پاسخ سوالاتشان را دريافت نمايند.

رييس مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني با بيان اينكه تلاش ما بر اين است كه در ماه مبارك از ظرفيت شب‌ها براي پاسخ به سوالات پيامكي استفاده مناسبي داشته باشيم، تصريح كرد: ساعاتي كه امكان دسترسي به ساير مراكز براي مردم وجود ندارد، مي‌توانند بعد از مغرب تا ابتداي صبح روز بعد سوالات شرعي و احكام مربوط به روزه را به شماره پيامك 30009640 ارسال كنند.

مخدوم با اشاره به فعاليت 5 مسير در اين مركز براي پاسخگويي به سوالات ديني و شرعي هموطنان، گفت: براي اين كار مسيرهاي پاسخگويي متنوعي در حوزه‌هاي مختلف ارتباطي از جمله تلفن، اينترنت و ايميل كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي نامه مكتوب و مرسوله‌هاي پستي باشد و همين‌طور مسير پاسخگويي از طريق پيامك راه‌اندازي شده است.

وي يادآور شد: در پاسخگوي تلفني، امر پاسخگويي به صورت زنده و از طريق كد خدماتي كشوري از سراسر كشور انجام مي‌شود و افراد بدون گرفتن پيش شماره مي‌توانند با مركز ارتباط برقرار كنند.

رييس مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني با اشاره به اينكه در مجموعه امر پاسخگويي استقبال هموطنان بيش از همه مسيرها از طريق تلفن است، افزود: در اين روش مردم به صورت زنده از طريق شماره تلفن 09640 با كارشناسان پاسخگويي مركز صحبت مي‌كنند و با توجه به سرعت ارتباطي كه مي‌توانند برقرار كنند اين مسير بيشترين استقبال را از سوي مردم دارد.

مخدوم پاسخگويي از طريق اينترنت را يكي ديگر از مسيرهاي ارتباطي بين مركز و مردم برشمرد و گفت: فضاهاي مختلفي از جمله دو انجمن گفت‌وگو براي اين امر ايجاد شده است كه يكي مربوط به مباحث ديني به صورت تخصصي و ديگري انجمن اختصاصي مربوط به بحث‌هاي قرآني با آدرس‌هاي askdin.ir و askqoran.ir است.

وي ادامه داد: مسير ارتباطي ديگر براي ارسال‌ سوالات مكتوب، سايت رسمي مركز به نشاني pasokhgoo.ir است و محلي براي ارسال‌ سوالات به صورت مكتوب ديجيتال وجود دارد كه افراد با ثبت آدرس ايميل مي‌توانند منتظر پاسخ سوالاتشان باشند.

رييس مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني با بيان اينكه در فضاي مجازي همچنين حضور ديگري را به صورت آنلاين داريم كه در آنجا پاسخگويي به صورت زنده در چت‌روم اتفاق مي‌افتد، تصريح كرد: مسير پاسخگويي آنلاين از طريق سايت رسمي مركز است كه مردم مي‌توانند از طريق آن به صفحات پاسخگويي آنلاين متصل شوند.

مخدوم خاطرنشان كرد: در كنار اين مسيرها، پاسخگويي به سوالات شرعي از طريق پيامك را نيز راه‌اندازي كرديم كه ويژگي كار پاسخگويي از طريق پيامك در مركز اين است كه مردم با ارسال سوال شرعي و فقهي خود را با مشخص كردن مرجع تقليد به شماره پيامك 30009640 جواب آن را از طريق پيامك دريافت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه در فعاليت‌هاي مركز تنها بخش پيامك اختصاصا در مورد سوالات فقهي و احكام است، افزود: در ساير مسيرهاي ارتباطي مركز كارشناسان به صورت تخصصي به سوالات مردم در همه حوزه‌هاي ديني پاسخ مي‌دهند.

مخدوم همچنين با بيان اينكه سقفي براي تعداد كارشناسان اين مركز قائل نيستيم، اظهار كرد: تلاشمان بر اين بوده تا جايي كه بتوانيم از فضلاي حوزه استفاده كنيم با اين ويژگي كه همكاران در حوزه‌هاي مختلف كه پاسخگو هستند علاوه بر تحصيلات حوزوي در رشته خود كارشناس ارشد آن رشته باشند، لذا ما پيوسته در حال دعوت از فضلاي حوزه براي همكاري در اين مركزهستيم.

وي درپاسخ به اين سوال كه عمده سوالات مردم در چه حوزه‌هايي است، گفت: نوع سوالات با توجه به زمان‌هاي مختلف، متفاوت است يعني در مناسبت‌هاي خاص مثل ماه رمضان سوالات فقهي درصد بسيار بالايي از سوالات مردم را به خود اختصاص مي‌دهد.

رييس مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني در پايان از مردم خواست با توجه به حجم زياد تماس‌ها در ماه مبارك رمضان، با استفاده از پيامك، سوالات فقهي و احكام شرعي خود را ارسال كنند و در اسرع وقت پاسخ سوالاتشان را دريافت نمايند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها