کد خبر: ۱۶۶۰۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
پرسش هایی در خصوص افاضات جدید صادق زیباکلام:
در واقع حرکات این دو شباهت زیادی با فیل شطرنج دارد. چرا که هرگاه آقای هاشمی نیاز به عادی سازی دیالوگی در سطح رسانه ها دارند یکی از این دو در حرکتی اُریب و ناگهانی خود را به وسط میدان رسانده و مقدمه اش را فراهم می کنند. آنچه مهم است کارها به خوبی تقسیم شده و مطهری و زیباکلام در عین هوشمندی، نقش کسی را که با ضریب هوشی پایین حرفی را میزند بازی کرده و اقدام به پرتاب کلمات ساختار شکنانه در فضای رسانه ای کشور می کنند.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - مهران موزون / معلوم نیست که چرا اینروزها وقتی نام علی مطهری را می شنویم بی اختیار بیاد صادق زیبا!کلام می افتیم و هرگاه که افاضات و نام زیبا!کلام بگوش می رسد سیمای علی مطهری تداعی می شود. شاید به این دلیل است که هر دوی اینها در شطرنج آقای هاشمی یک نقش را بر عهده دارند.

در واقع حرکات این دو شباهت زیادی با فیل شطرنج دارد. چرا که هرگاه آقای هاشمی نیاز به عادی سازی دیالوگی در سطح رسانه ها دارند یکی از این دو در حرکتی اُریب و ناگهانی خود را به وسط میدان رسانده و مقدمه اش را فراهم می کنند.

آنچه مهم است کارها به خوبی تقسیم شده و مطهری و زیباکلام در عین هوشمندی، نقش کسی را که با ضریب هوشی پایین حرفی را میزند بازی کرده و اقدام به پرتاب کلمات ساختار شکنانه در فضای رسانه ای کشور می کنند.

به تازگی در دوسیه ی جدید دانشگاه آزاد زیبا!کلام هم وارد میدان شده و با سخنانی کاملاً ارتجاعی خواهان بازگشت اوضاع دانشگاه آزاد به وضع قبلی شده است. او نگفت که این وضع قبلی (به لحاظ گردش کار این مرکز حجیم دانشگاهی) چیست؟

صادق زیباکلام این چنین گفته است:" دانشگاه آزاد، فارغ از عملکرد [فرهاد] دانشجو یک مشکل بزرگ دارد. آن مشکل هم این است که این مرکز آموزشی از بدو تاسیس یک واحد خصوصی بوده‌است در سال 90 توسط دولت مصادره شد. درست است که از برخی امتیازات دولتی استفاده کرده‌ است اما تمام درآمدش از طریق شهریه دانشجویان بوده‌ است.

اقدام دولت دهم درباره این مرکز آموزشی کاملا غیر قانونی بود و به گونه‌ای تصاحب آن محسوب می‌شود. این دانشگاه هیات امنا دارد و آنها مسئولیت اداره آن را دارند.بر فرض که فعل خلاف قانونی در این دانشگاه انجام شده‌ است، باید مراجع ذی‌صلاح به آن رسیدگی کنند و مجرمان را محکوم کنند اما نمی‌توانند آن را تصاحب کنند.بهتر است روال دانشگاه آزاد دوباره به شرایط قبل خود بازگردد حتی اگر این با عزل فرهاد دانشجو امکان پذیر شود."

هرچند که این زیباکلام فقط مکلف به تکلیفی است که بر دوش خود احساس می کند و موظف به پاسخگویی در خصوص عرایضش نیست لکن پرسشهایی درباره این افاضات فوق ارتجاعی به ذهن متبادر می شود که در زیر اشتباهات این سخنان را می خوانید :

اول اینکه دانشگاه آزاد را خصوصی خوانده اید طبق تعاریف قانونی نهادهای خصوصی کاملا غلط است و هر چیزی که دولتی نبود لزوما خصوصی نیست. در کشور ما غیر از دانشگاه آزاد نهادهای دیگری هم هستند که دولتی نیستند اما خصوصی هم نیستند. مثال : آستان قدس رضوی دولتی است یا خصوصی ؟

دوم؛ دولت دهم، دانشگاه آزاد را مصادره نکرد بلکه انجماد مدیریتی آن را باز کرد تا یکی از «دانشجو»های کشور به ریاستش برگزیده شود. تهمت مصادره ی دانشگاه آزاد به دولتی که اکنون وجود ندارد و نجبیانه و سرموعد قانونی ، پاستور را تحویل داد و رفت جرمی نابخشودنی است.

سوم آنکه اقدام انقلابی و خداپسندانه ی دولت دهم را غیر قانونی و تصاحب نامیده اید. اینهم یک غلط است که از سوی شما صادر شده چرا که روال طی شده کاملا قانونی بود و حکم ریاست آقای دانشجو را شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تایید نمود.

شما طوری از شخصیت «دولت دهم» و واژه ی «تصاحب» استفاده می کنید که گویی 300 هزار میلیارد تومان ثروت دانشگاه ازاد را با خود به همراه برده اند! (البته رقم 300 هزار میلیارد تومان مربوط به سه سال قبل است و با احتساب نسبی تورم دوسال اخیر، یحتمل مجموع دارایی های این دانشگاه بالاتر از 500000000000000 خواهد بود. )

همچنین اگر دوسال ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد تصاحب این بنگاه اقتصادی محسوب می شود چگونه 30 سال ریاست جاسبی را تصاحب ندانستید؟ نکند در زمان ریاست جاسبی هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده بودید و قوه ی تشخیص تان اینقدر خوب کار نمی کرد؟

شما که دانشگاه آزاد را خصوصی خوانده اید پاسخ دهید که پس از عمر طبیعی هیئت امناء(در 100 سال آینده) آیا چندصدهزار میلیارد تومان این دانشگاه به اولاد آنان به ارث میرسد؟

البته که خیر! پس خصوصی نیست این کوه ساخته شده از پولهای مردم.

آیا سازوکار تعریف شده ی دانشگاه آزاد اجازه ی ورود مردم عادی جامعه را در سالهای آینده به بدنه هیئت امنای آن می دهد؟

و در پایان چرا از هیئت امنای محترم نمی خواهید  به مردمی که به قول شما خرج این دانشگاه را می دهند توضیح دهند که چرا ریاست دوساله ی گزینه ی پس از جاسبی 30 ساله را برنمی تابند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
۲۶
۲۲
احسنت عالی بود مخصوصاً قسمتی را که مطهری و زیبا کلام را کوته فکر قلمداد کردید. واقعاً همین طور است
پاسخ
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
۱۹
۲۴
دکتردانشجو و باندش باید بروند. والسلام.
پاسخ
یه داشنجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
کجا برن تا امثال جاسبی بیان وبا پول مردم برای خودشون یه حکومت بسازن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
۱۵
۱۲
دمت گرم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
۲۱
۱۳
بابا این زیبا کلام به خدااندازه مرده عامی هم نمی فهمه چرا انقد صحبت هاشو منتشر میکنین .
یه بار تو تلویزیون داشت با کس دیگری مناظره میکرد به خدا یه دانشجو سال اول از ایشون بیشتر میفهمه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
شما شعور داشتید به مردم عادی توهین نمی کردید
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
۱۹
۱۴
زیبا کلام جان ممنون خیلی خندیدیم. حرفات جای خالی خنده بازارو پر کرده ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
۷
۷
زیبا کلام هم لیبرال مآبه !
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
۱۱
۶
این بنده
خدا هم باید یکجوری نون بخوره دیگه
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
۱۱
۱۱
جوابش رو بده حرف مفت نزن از تو که بیشتر میفهمه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۲
۱
انتشار اخبار و مطالب مربوط به زیباکلام و امثال اون باعث مشهور شدن هرچه بیشتر اونها میشه . باید در نشر اخبار بیشتر دقت کنیم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۲
۴
زنده باد علی مطهری و صادق زیبا کلام
مثل سایر نظراتم اینم منتشر نکن 598
دلتو با این چیزا خوش کن
چاه کن همیشه ته چاهه
زنده باد منطق
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۱
۱
مگر دولتهای قبلی سر موعد قانونی دولت را تحویل نداده اند که شما اینطور از دولت فرا قانو نی دهم حمایت می کنید.
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۰
۱
مگر دولتهای قبلی سر موعد قانونی دولت را تحویل نداده اند که شما اینطور از دولت فرا قانو نی دهم حمایت می کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۲
۳
زنده باد مطهری
پاسخ
كميل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۳
۰
اين ها از تغييرات جديد مي خواهند درآمدهاي دانشگاه آزاد را چپاول كنند واي به حال دانشگاه آزاد/
پاسخ
تهراني
FINLAND
۱۱:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۱
۲
دروغ كه نگفته . خيييلي هم خوب گفته . بايد از طريق مراجع قضايي رسيدگي بشه . اين چند صد هزار ميلياردي كه ميگين درسته كه حق هيات امنا نيست اما حق دولت هم نيست . حق دانشجوهاست كه از نون شبشون ميزنن تا شهريه سرسام آور دانشگاه رو بدن ( و در مقابل تقريبا هيچ خدماتي از دانشگاه دريافت نمي كنند ) . البته در سالهاي اخير از قوه قضائيه هم چندان انتظاري نميره معتادا در ملا عام تزريق مي كنن اينا گير ميدن به جوراب كوتاه مردم .
ضمنا وقتي جهت دار صحبت ميكنيد طرفدارانتون كم ميشن . نويسنده بايد بي طرف باشه .
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۲
۰
به نظرتون پول راه اندازی فتنه 88 و درگیری ها و به آتش کشیدن ها و پول به ارازل اوباشها دادنها توسط م.هاشمیهاوو ... (چقد واو داشت) از کجا تامین میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برام جای سواله. در راه رضای خدا بدین جواب ما رو؟؟؟؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
یاخیلی ساده ایدیاچیزی ازسیاست نمی دونیدبرای من همیشه یک سئوال توذهنم هست توتین سی وچندسال چندتاوزیراین قدرت راداشتندبگویندمثلادرفلان برنامه ریزی اشتباه داشتیم ومن به عدم مدیریت استعفاءمی دهم یعنی واقعاهمه اینهاکه درراس مدیریت کلان بودنداشتباهی نداشتند خوب ااینهمه ÷ول شویی روچه کسی می کنه ضعف چه سیستمی هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها