کد خبر: ۱۶۵۸۶۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
روزنامه دولتی ایران روز یکشنبه در خبری مدعی شد که «آشنا» مأمور ساماندهي و ادغام معاونت سياسي دفتر رئيس‌جمهور و مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست جمهوری شد و امروز در اقدامی فرافکنانه مدعی شد که این خبر را ۲ خبرگزاری رسمی کشور منتشر کردند.
بولتن نیوز، روزنامه ایران دیروز یکشنبه ۲۴ شهریور در خبری تحت عنوان « مسئول مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست جمهوري مشخص شد؛ آشنا در حلقه استراتژیست‌های دولت» به صراحت اعلام کرد که حسام‌الدين آشنا با حكم محمد نهاونديان، مأمور ساماندهي و ادغام معاونت سياسي دفتر رئيس‌جمهور و مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست جمهوري شد.


این روزنامه دولتی خبر مذکور را چنان آب و تاب داد و چنان «آشنا» را معرفی کرد که گویی همه گره های موجود کشور دست این فرد باز می شود و در بخشی از خبر خود اینگونه نوشت: حسام‌الدين آشنا شايد فرد نام آشنايي براي افكارعمومي به حساب نيايد اما يكي از چهره‌هاي كليدي دولت روحاني محسوب مي‌شود كه در حلقه مشاورين اول وي جا داشته و با حكم جديدي كه دريافت كرده از اين پس نام وي بيشتر شنيده خواهد شد.






این روزنامه اینگونه اضافه کرد: حسام‌الدين آشنا كه در كمپين تبليغاتي حسن روحاني نقش بسزايي داشت روز گذشته به مركزي راهبردي رفت تا مشخص شود در دولت جديد همچنان نقش پررنگي دارد. او با حكم محمد نهاونديان، مأمور ساماندهي و ادغام معاونت سياسي دفتر رئيس‌جمهور و مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست جمهوري شد؛ مركزي كه به صورت ذاتي مكاني مهم و استراتژيك محسوب مي‌شود كه حلقه همفكران رؤساي جمهور در آن گرد هم مي‌آيند.

به رغم آنکه این خبر روز یکشنبه در روزنامه دولتی ایران چاپ و منتشر شد و در هیچ جای خبر ذکر نشد که خبرمذکور را از جایی برداشته و به نقل از هیچ خبرگزاری منتشرنکرده، اما این روزنامه امروز در صفحه ۲ خود به فرافکنی روی آورد و انتشار اخبار پیرامون آشنا را به ۲ خبرگزاری رسمی کشور نسبت داد.




متن خبر اول از ستون سمت چپ صفحه دوم روزنامه ایران






این روزنامه در خبری تحت عنوان « اقدام عجيب خبرگزاري‌هاي رسمي» اینگونه نوشت: در شرايطي که روند معرفي مديران جديد همچنان ادامه دارد، در دو روز گذشته دو خبرگزاري رسمي کشور بي‌آنکه خبري از جانب دولت اعلام شده باشد به صورت خودسرانه خبر از انتصاب يکي از چهره‌هاي نزديک به دولت به عنوان مشاور فرهنگي و نيز رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک دادند. اين خبر در حالي مطرح شد که پايگاه اطلاع‌رساني دولت در اين خصوص سکوت کرده و به صورت رسمي خبري درخصوص چنين انتصاب‌هايي مطرح نشده است. نکته جالب در هر دو خبر اينکه خبر شکل قطعي و يقيني داشته و کلمه‌اي دال بر «شنيده مي‌شود» يا «احتمال داده» مي‌شود در خبر وجود نداشت و موضوع به شکلي مطرح شده بود که گويي خبر قطعيت دارد. 

جالب اینجاست که در ادامه خبر مذکور آمده: به نظر مي‌رسد استمرار چنين مشي و رويه‌اي از جانب خبرگزاري‌هاي رسمي و اعلام عزل و نصب‌هاي دولتي به صورت خبر تأييد شده (اما در اصل تأييد نشده) تاثيري جدي در کاهش اعتبار و جايگاه اين رسانه‌ها داشته و موقعيت اين خبرگزاري‌ها را نزد مخاطبان کاهش مي‌دهد.

جای داشت تا مسئولین روزنامه ایران از خود می پرسیدند که درج اینگونه اخبار متناقض در روزنامه دولتی که در یک روز خبر اختصاصی از مسئولیت گرفتن «آشنا» می دهند و فردای آن روز فرافکنی می کنند، تاثيري جدي در کاهش اعتبار و جايگاه اين روزنامه نداشته و موقعيت اين روزنامه را نزد مخاطبان کاهش نمي‌دهد؟.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها