کد خبر: ۱۶۵۳۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: از آرژانتین شناخت نداریم و این تیم برای ما مانند هندوانه در بسته است.

به گزارش 598،علی دوستی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین وضعیت تیم نوجوانان ایران گفت: تیم فوتبال نوجوانان ایران با صعود به جام جهانی در رده تیم‌های بزرگ جهان مانند برزیل، آرژانتین و ایتالیا قرار گرفته و برای رقابت با آنها اگر نه به اندازه این حریفان، حداقل به میزان 50 درصد آنها باید برنامه اردویی و بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون فوتبال، کمیته جوانان و باشگاه‌ها به تیم نوجوانان کمک کرده‌اند،‌ گفت:‌ یک سال در اردو بودیم اما تنها مشکل ما نداشتن بازی تدارکاتی است. در رده نوجوانان و جوانان بازی تدارکاتی حرف اول و آخر را می‌زند. اینکه در یک بازی نفس و تنه بازیکنان اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی به بازیکنان بخورد به اندازه یک ماه اردو بازدهی خواهد داشت.

مربی تیم نوجوانان خاطرنشان کرد: فدراسیون بضاعت مالی نداشته و از طرف وزارت ورزش و جوانان حمایت نشده است، چرا که همین فدراسیون با همین مدیران 4 سال پیش که قهرمان آسیا شدیم تعداد زیادی بازی تدارکاتی را برای ما هماهنگ کرد و نتیجه آن بازیکنانی چون پیام صادقیان، امید عالیشاه، میلاد غریبی، کاوه رضایی، یعقوب کریمی و بازیکنان دیگری بودند که هرکدام سرآمد بودند.

دوستی‌مهر درباره اینکه از نبود حمایت گلایه کرده نیز به تسنیم گفت: فدراسیون علاقه دارد که برای ما دیدارهای تدارکاتی ترتیب دهد اما وقتی پول ندارد چه کاری می‌توان انجام داد؟ بنابراین اگر گفتیم حمایت نشده‌ایم منظورمان فدراسیون نبوده بلکه منظور این است که خود فدراسیون حمایت نمی‌شود و پول ندارد، حتی شاهدیم که اردوهای تیم بزرگسالان نیز لغو می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود این شرایط بازیکنان ما در نهایت انگیزه و آمادگی مشغول تمرین هستند، چراکه هدف و انگیزه دارند. هدف آنها این است که در ادامه تیم جوانان و المپیک ایران شوند. بازیکنانم پیش روی خود پیام صادقیان و کاوه رضایی را می‌بینند و اینکه آنها هم روزی در همین تیم نوجوانان بودند و با همین انگیزه برای رسیدن به سطح بالای فوتبال سخت تلاش خواهند کرد.

معضل‌مان آرژانتین است
سرمربی تیم نوجوانان در مورد حریفان ایران خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معضل ما آرژانتین است که راجع به آن شناخت نداریم و به قول معروف برای ما مانند هندوانه دربسته است. البته روابط بین‌الملل فدراسیون تلاش می‌کند تا بخشی از فیلم‌های بازی این تیم را تهیه کند. ما در امارات این فرصت را خواهیم داشت که بازی اتریش و کانادا را ببینیم و از آنها شناخت پیدا کنیم اما آرژانتین نخستین حریف ما خواهد بود، ضمن آنکه نام آرژانتین هم بزرگ است.

دوستی‌مهر ادامه داد: از روزی که قرعه‌کشی انجام شده به بازیکنان خود گفته‌ام که اگر آنها آرژانتین هستند ما هم ایران هستیم. بازیکنان ایران مرد روزهای سخت هستند و می‌توانند کاری کنند که آرژانتینی‌ها هم قادر به انجام آن نباشند. به هر حال بازی با آرژانتین هم از آن روزهای سخت فوتبال ما خواهد بود. با این حال باید پرقدرت مقابل این تیم به میدان برویم.

وی یادآور شد: شرایط بازی هم اهمیت دارد و تفاوت فوتبال با سایر رشته‌ها نیز در همین است. وقتی 2 کشتی گیر روی تشک می‌روند، می‌توان برنده را پیش بینی کرد اما فوتبال قابل پیش بینی نیست. حتی اگر برزیل با ایران بازی کند نمی‌توان پیش بینی کرد که برزیل پیروز می‌شود، چرا که فوتبال شرایط مخصوص به خود را دارد.

قول به مردم
دوستی‌مهر درمورد اینکه تیم او برای موفقیت به چه میزانی جاه طلب است نیز به تسنیم گفت: به مردم قول می‌دهم که با انگیزه و پرقدرت بازی خواهیم کرد و با دست پر بازمی‌گردیم. به شما قول می‌دهم طوری بازی کنیم که در زمان بازگشت‌مان مردم از ما راضی و خوشحال باشند و رسانه‌ها نیز بر عملکرد خوب بازیکنان ایران صحه بگذارند. به طور قطع  می‌گویم که شگفتی‌ساز می‌شویم.

احتمال دیدار با جوانان هامبورگ، شالکه، دوسلدورف و گلادباخ
سرمربی تیم نوجوانان ایران درباره اردوی این تیم در آلمان نیز تصریح کرد: در اردوی آلمان 5 بازی خواهیم داشت که با برخی باشگاه‌ها از جمله گلادباخ، هامبورگ، دوسلدورف و شالکه صحبت شده و هماهنگی دیدارها در مرحله پایانی قرار دارد. البته به طور یقین حریفان نوجوانان ایران تیم های زیر 19 سال این باشگاه‌ها یعنی رده جوانان هستند.

دوستی‌مهر افزود: مهدوی‌کیا برای هماهنگی این دیدارها زحمات بسیاری کشیده و در اردوی آلمان و جام جهانی امارات نیز او همراه تیم خواهد بود. مهدی دیگر عضوی از خانواده ما شده و در اردوها حضور دارد و حتی در اردوهای تیم جوانان نیز حضور خواهد داشت.

وی درباره همکاری مهدوی‌کیا با تیم نوجوانان نیز گفت: مهدی در امارات روی نیمکت نمی‌نشیند اما بعد از جام جهانی که 2 تیم نوجوانان و جوانان با یکدیگر ترکیب می‌شوند دیگر مهدوی‌کیا به طور کامل به خانواده ما اضافه می‌شود.

استعداد داریم اما مربی عاشق نداریم
دوستی مهر که استعدادهای بسیاری را به فوتبال ایران معرفی کرده در مورد اینکه گفته می‌شود فوتبال ایران در معرفی استعداد ناتوان است، اظهار داشت: نه کمبود استعداد نداریم بلکه دیگر مربیان عاشق گذشته، تشکیلات و توجهی که به تیم‌های پایه‌ای می‌شد را نداریم. تیم‌ها تنها به فکر ویترین هستند و مدیران به تیم‌های بزرگسالان خود فکر می‌کنند. چند باشگاه که اسم نمی‌آورم و به تعداد انگشتان دست هستند تنها باشگاه‌های ما به حساب می‌آیند که کار پایه ای می‌کنند. در بیشتر باشگاه‌های ما سازندگی نمی‌شود و به ویژه در تهران سازندگی نداریم.

وی افزود: معتقدم استعدادهای زیادی داریم که از میان آنها می توان مهدوی کیا، هاشمیان و نکونام های جدیدی به فوتبال ایران معرفی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها