کد خبر: ۱۶۵۱۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۸     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

سيماي جمهوري اسلامي در حالي بخشي از سخنان آيت الله موحدي كرماني در خطبه‌هاي ديروز نماز جمعه تهران را حذف كرد كه بخش‌هاي مختلف خبري صدا و سيما، اظهارات حذف شده خطيب تهران را به عنوان سخنان اصلي او منتشر كردند.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، آيت الله موحدي كرماني روز گذشته در خطبه‌ دوم نماز جمعه توصيه‌هايي را به حسن روحاني رييس جمهور كرد كه قسمت‌هايي از آن علي رغم آنكه در رسانه‌هاي مختلف خصوصا بخش‌هاي مختلف رسانه ملي به عنوان تيتر منتشر شد، اما اين قسمت‌ها در باز پخش سخنان خطيب جمعه تهران كه هر جمعه ساعت 19 از شبكه اول سيما روي آنتن مي‌رود، حذف شد.

نكته قابل توجه حذف آن بخش از سخنان آيت الله موحدي كرماني است كه در آن با اشاره به گراني‌هاي سرسام آور تصريح كرد:  " درست است که دولت نه عصای موسی در دست دارد و نه اینکه ید بیضا در اختیارش است، اما بحمدالله کلید دارد؛ پس این کلید را به کار بیندازد و مشکلات از جمله گرانی سرسام‌آور را حل کند "

اين درحالي است كه سخنان كنايه آميز خطيب جمعه تهران به اظهارات حسن روحانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جماعت سراسر کشور اشاره داشت.

رييس جمهور در سخنان خود با بيان اينكه مشكلات اقتصادي يكي دو روزه حل نمي‌شود، گفته بود: " این دولت عصای موسی بهدست ندارد و ید بیضایی هم ندارد و آن کلمه‌الله و کسی که می‌توانست با اشاره همه را شفا بدهد ندارد."

سخنان خطيب جمعه تهران در حالي حذف شده است كه خطبه‌هاي نماز جمعه به صورت زنده و مستقيم از راديو تهران پخش شده و صوت آن قابل دسترسي است.

در همين راستا حذف بخش‌هايي از سخنان آيت الله موحدي كرماني كه نه تنها خبرگزاري‌ها بلكه صدا و سيما نيز در بخش‌هاي مختلف خبري با برجسته سازي آن، اقدام به انتشار آن كرده بود، اين ابهام را ايجاد كرد كه با كدام منطق بخشي از سخنان خطيب جمعه تهران كه به نوعي حرف دل ملت ايران است، حذف شد.

فيلم سخنان سانسور شده آيت الله موحدي كرماني

در ادامه متن سخنان آيت الله موحدي كرماني به نقل از خبرگزاري فارس و با تيتر اين خبرگزاري آمده است.

دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما برای مبارزه با گرانی و بیکاری «کلید» که دارد

خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه درست است دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما الحمدالله کلید دارد گفت: باید با این کلید مشکل گرانی و بیکاری حل شود و دولت گامی برای شروع بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با ذکر چند تذکر به دولت روحانی ادامه داد: دولت نه عصای موسی دارد و نه ید بیضا اما الحمد‌الله این دولت کلید دارد و باید کلید خود را به کار اندازد و مشکل سرسام‌آور گرانی را حل کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مردم واقعا از این گرانی‌ها به تنگ آمده‌اند و جانشان به لبشان رسیده است تصریح کرد: دولت باید این کلید را به کار انداخته و مسئله بیکاری را حل کند هرچند بعضی از این مشکلات یک ماهه و دو ماهه حل شدنی نیست اما به هر حال دولت باید برای شروع گامی بردارد تا مردم خوشحال شوند.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت باید در رابطه با فساد فرهنگی و بدحجابی نیز اقدام کند گفت: من این پیشنهاد را می‌دهم که دولت با بخشنامه به اداراتی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند باید برای رعایت حجاب برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مردم در نمره دادن به دولت و کابینه، معاونان و مشاوران معیار پایبندی به ولایت فقیه را در نظر دارند و کشور در هر مرحله‌ای که به عزت رسیده به برکت پیروی از ولایت فقیه بوده است از این رو مسئولان باید به دقت پیرو ولایت باشند و فرامین آن را مو به مو پیاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها