کد خبر: ۱۶۴۷۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
از دبيري فدراسيون فوتبال تا رياست اين مجموعه و مديريت باشگاه پرسپوليس ظاهرا داريوش مصطفوي همه نمونه مشاغل مديريتي حوزه فوتبال ايران را امتحان کرده و نظراتش در بسياري از مسائل «کارشناسي» است.
به گزارش 598 به نقل از 90: از دبيري فدراسيون فوتبال تا رياست اين مجموعه و مديريت باشگاه پرسپوليس ظاهرا داريوش مصطفوي همه نمونه مشاغل مديريتي حوزه فوتبال ايران را امتحان کرده و نظراتش در بسياري از مسائل «کارشناسي» است. با او درباره داربي و مسائل مربوط به تيم ملي گفت وگو کرديم که در ادامه مي‌آيد:
90: يکي از موضوعات روز حول و حوش اتفاقات داربي تهران است. در اين‌باره صحبت مي‌کنيد؟
ما چه توقعي از مربيان دو تيم داريم که اينگونه با آبروي علي دايي و قلعه‌نوعي بازي مي‌کنيم و با انتقاد از داربي شخصيت ورزشي اين افراد و همچنين بازيکنان دو تيم را زير سئوال مي‌‌بريم؟
90: واقعيت امر اين است که آنها بد بازي کردند؟
نه به شما به بقيه افرادي که فکر مي‌کنند داربي خيلي بد بود، نصيحت مي‌کنم يک بار ديگر اين ديدار را تماشا کنيد و با داربي‌هاي ديگر مقايسه‌اي داشته باشيد، به چه چيزي مي‌رسيد؟!
90: به چه مي‌رسيم؟
متوجه خواهيد شد سطح کيفي اين داربي نسبت به داربي‌ها قبل آنقدرها هم پايين نبود و اين ديدار هم سطح بازي‌هاي قبلي اين دو تيم به حساب مي‌آيد. باور کنيد با اين همه مشکلات و ميزان حساسيت بالا نسبت به نتايج داربي، علي دايي و قلعه‌نوعي بهتر از اين نمي‌توانستند عمل کنند. اين دو مربي جورکش مديران باشگاهشان هستند و مشکلاتي را که رويانيان و فتح‌اله‌زاده پيش روي آنها مي‌گذارند را مرتفع مي‌کنند تا راه حرکت تيمشان آسان‌تر شود.
90: مرخصي‌هاي کي‌روش هم بسيار پرحرف و حديث شده؟
شيوه ارتباط کي‌روش با فدراسيون فوتبال عجيب و غريب است. ظاهرا وي گربه را دم حجله فدراسيون کشته است که اينگونه مثل يک کارفرما براي کل مجموعه فوتبال کشور ما اظهارنظر مي‌کند و به راحتي تهديد مي‌کند که يا مي‌رود يا بايد ليگ را تعطيل کنيم. آخر کجاي دنيا چنين سرمربي تماميت خواهي سراغ داريد که مي‌خواهد بر الف تا ياي فوتبال ايران اثر بگذارد، بدون اينکه متوجه شود اقداماتش نتايج مثبت در پي دارد يا اينکه در عمل منفي از آب درمي‌آيد؟
90: خوب چه بايد کرد؟
طي اين چند روز متوجه شدم فقط تاج است که مقابل کي‌روش ايستادگي مي‌کند و نمي‌گذارد وي اسب مرادش را به تاخت حرکت دهد. اما وقتي بقيه مجموعه مديران همراه وي نيستند طبيعي است که کاري از دست تاج تک و تنها برنمي‌آيد. به عنوان مثال ديدم رئيس فدراسيون اظهارنظر خيلي عجيب و غريبي داشت و به جاي حمايت از تاج رسما گفت از کي‌روش حمايت مي‌کند آخر کجاي سيستم مديريتي کشور اينچنين حرف‌هاي نسنجيده‌اي را پذيراست که فوتبال ما بايد پذيرا باشد؟
90: به نظر شما اين اظهارات به خاطر چيست؟
اين اظهارات تبعات غيرفوتبالي بودن و عدم آشنايي به مديريت اين ورزش است. کفاشيان مگر چند سال است که فوتبال را شناخته؟ متاسفانه افرادي مثل او يا علي آبادي و سعيدلو نيامده‌اند که به فوتبال کشور کمک کنند. اين طرز تفکر هم تا به حال خروجي جز اين وضعيت نابسامان نداشته و نخواهد داشت، پس اي کاش اينگونه افراد رک و پوست‌کنده مي‌گفتند ازورزش چه مي‌خواهند تا همان را دودستي تقديمشان مي‌کرديم و راهي حوزه ديگري مي‌شدند! آخر يکي نيست بگويد اين افراد چه گلي به سر فوتبال و در کل ورزش ايران زده‌اند که حاضر به خروج از اين عرصه نيستند؟ آخر با پشتوانه کدام کارنامه و پيشينه ورزشي از تداوم حضورشان در اين حوزه صحبت مي‌کنند که ما از آن بي‌اطلاعيم؟ به هر حال همه ما اميدواريم اين اوضاع نابسامان با حضور وزير جديد وزارت ورزش تغيير کند و افراد ورزشي که با اين مقوله آشنا هستند آستين بالا بزنند و آبروداري کنند.
90: به عنوان سئوال آخر شما اولين ياغي داربي هستيد؟
دست شما درد نکند!
90: نه منظورمان اين است که اولين بازيکني هستيد که از تاج به پرسپوليس رفتيد و اين قفل شکسته شد؟
بله خوب يادم هست پس از چند سال حضور در تاج به خاطر رفاقت با همايون بهزادي بي‌دليل اين تيم را رها کردم و از پرسپوليس سر درآوردم. به هر حال حالا هم از اين تصميم ناراضي نيستم چون اين اقدام يک تجربه به تجربيات من اضافه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها