کد خبر: ۱۶۴۵۴۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
رييس سازمان ليگ فوتبال ايران درباره نظر هيات رييسه اين سازمان نسبت به درخواست کي‌روش براي تيم ملي گفت: هيات رييسه نظر کي‌روش براي آماده‌سازي هرچه بهتر تيم ملي را پذيرفته اما مشکل مشترک ما و او با به تعويق انداختن مرحله سوم ليگ قهرمانان آسيا در فصل آتي حل مي‌شود.
مهدي تاج در پاسخ به اينکه اعضاي هيات رييسه سازمان ليگ در جلسه ديروز (سه‌شنبه) چه واکنشي نسبت به درخواست‌هاي کارلوس کي‌روش براي تيم ملي فوتبال ايران داشته‌اند، اظهار کرد: هيات رييسه نظر کي‌روش براي اينکه بايد امسال به تيم ملي اهميت ويژه‌اي بدهيم را مي‌پذيرد اما راه حل مشکل به وجود آمده اين است که ما تلاش کنيم تاريخ رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را با رايزني‌ها و مذاکراتي که انجام مي‌دهيم و با فشاري که بر AFC وارد مي‌کنيم به تعويق بيندازيم. تاريخ مسابقه‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مشکل مشترک سازمان ليگ فوتبال ايران و تيم ملي است. ما اميد زيادي داريم اين مشکل را حل کنيم.

به گزارش ايسنا،وي افزود: در عين حال سازمان ليگ متعهد شده که مسابقه‌هاي باشگاهي در داخل کشور را 50 روز قبل از اعزام به بازي‌هاي جام جهاني تمام کند و پيش‌بيني ما 20 فروردين 93 است. اميدواريم که تيم ملي در آن زمان به خوبي برنامه‌هاي آماده‌سازي‌اش را انجام دهد اگرچه تمام اردوهاي درخواستي کي‌روش در طول مسابقه‌هاي ليگ و جام حذفي تا 20 فروردين 93 برگزار خواهد شد و ما اين برنامه‌ها را به طور کامل در تقويم مسابقه‌هاي باشگاهي ديده‌ايم.

وي در پاسخ به اين که چقدر اميدوار هستيد تا تاريخ مرحله سوم مسابقه‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را در فصل آتي را به تعويق بيندازيد به ايسنا گفت: پيشنهاد ما براي به تعويق انداختن زمان اين مرحله و همين طور پيشنهاد کلي‌تر ما براي تغيير تقويم مسابقه‌هاي ليگ قهرمانان آسيا از سال 2015 تا 2018 در AFC مطرح شده و خوشحاليم که بگوييم اين پيشنهاد به کميته مسابقه‌هاي آسيا براي بررسي بيشتر رفته است اما لازمه تغيير زمان مرحله سوم ليگ قهرمانان آسيا در فصل پيش رو که در اواسط ارديبهشت ماه هم است نياز به حمايت کشورهاي کره جنوبي و ژاپن دارد. ما صحبت‌هايي با کره و ژاپن داشته و مکاتباتي را به طور رسمي با آن‌ها خواهيم داشت. اگر ازبکستان، اردن را شکست مي‌داد آمادگي اين را داشتيم که به ازبکستان سفر کرده و آن‌ها را هم همراه خود کنيم. در حال حاضر اردن که به پلي‌آف جام جهاني آمده نماينده‌اي در ليگ قهرمانان آسيا ندارد و استراليا هم ليگ ضعيفي دارد اما ايران، ژاپن و کره جنوبي سه کشوري هستند که ليگ‌هاي خوبي داشته و نمايندگان‌شان در ليگ قهرمانان آسيا فعال هستند. اگر اين سه کشور که در جام جهاني برزيل حضور دارند بتوانند هم‌پيمان شده و درخواست واحدشان را با جديت در AFC پيگيري کنند، احتمال تغيير زمان مرحله سوم ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد. ما در پيشنهاد ارائه شده زمان اين مسابقه را هم براي AFC تعيين کرده‌ايم که زماني پس از جام جهاني است.

تاج همچنين در پاسخ به اينکه اگر درخواست ايران، ژاپن و کره با موافقت AFC همراه نشد، تکليف تداخل برنامه اردوهاي تيم ملي و بازي‌هاي نمايندگان ايران در مرحله سوم ليگ قهرمانان آسيا چه مي‌شود تصريح کرد: آن زمان هيات رييسه فدراسيون فوتبال در اين باره تصميمي را مي‌گيرد که هم تيم ملي بتواند با قدرت براي جام جهاني آماده شود و هم باشگاه‌ها ضرر نکنند. ما فعلا درخواست‌هايمان را با جديت پيگيري مي‌کنيم و اميد زيادي به گرفتن نتيجه داريم.

رييس سازمان ليگ درباره موضوع بازديد بازرسان AFC از امکانات برخي باشگاه‌هاي ايران خاطرنشان کرد: بحث آماده شدن باشگاه‌ها براي حضور بازرسان AFC فوق‌العاده حساس است و ما اکنون نگران وضعيت ورزشگاه سردار جنگل هستيم. ما جلسه‌اي را با نمايندگان استان گيلان خواهيم داشت و با مشخص کردن مسيري که بايد طي کنند، ادامه راه را به خودشان واگذار مي‌کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها