کد خبر: ۱۶۴۵۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
تراکتورسازي تنها تيم ليگ برتري است که به صورت رسمي از يک روانشناس در کادرفني خود استفاده مي کند.

به گزارش 598 به نقل از 90 : تراکتورسازي تنها تيم ليگ برتري است که به صورت رسمي از يک روانشناس در کادرفني خود استفاده مي کند.

ناصر صبحي درباره ميزان تاثير خود در موفقيت تيم توضيح مي دهد: در موفقيت عوامل مختلفي نقش دارند که من هم جزو کوچکي بودم و در خدمت تيم هستم. من با نظر سرمربي سعي کردم شرايط روحي رواني تيم را بازسازي کنم. ما معمولا مشاوره هاي فردي و گروهي را در طول هفته و قبل از بازي انجام مي دهيم.

او ادامه مي‌‌دهد: «من معمولا در رختکن تيم هستم و به آقاي جلالي مشورت مي دهم. من فقط آنچه را مي بينم مي گويم و اصلا دخالت نمي کنم. مثلا همين بازي با صباي قم احساس کردم که يادآوري اين مساله به بازيکنان که حتما گل مي زنيم و مهاجمان دروازه حريف را باز خواهند کرد، لازم است و موضوع را به سرمربي تيم گفتم.»

صبحي درخصوص سوالي مبني بر اينکه هرازچند گاهي صحبت از جادو و جمبل در فوتبال ايران مي شود و نظر شما که علمي کار مي کنيد، چيست؟ چنين پاسخ مي‌‌دهد: متاسفانه به دليل فرهنگ رايج، اقبال به جادو و جمبل در فوتبال ايران بيشتر است. کساني که به اين کارها رو مي آورند، مي خواهند با انجام کارهاي خارق العاده خيلي زود و بي دردسر به هدف برسند. در صورتي که بايد اصول علمي جايگزين اين مساله شود. قبل از داربي پايتخت مطالبي در سايت ها ديدم با اين مضمون که ماجراي جادو و جمبل به داربي هم کشيده شد.

قبل از اين هم در برنامه هايي چون 90 ديده ايم که به اين مساله پرداخته شده و با بازيکنان و مربيان هم مصاحبه هايي شده است. به نظرم علم روانشناختي در ايران بسيار مغفول مانده است. خوشبختانه در باشگاه تراکتورسازي چنين نيست. مسوولان باشگاه و کادرفني استقبال خوبي از اين موضوع داشته اند. ما غير از جلسات اعتماد به نفس، برنامه هاي شاداب سازي بازيکنان را هم داريم.»

ناصر صبحي در خصوص سوالي مبني بر اينکه در جلسات فردي با بازيکنان آيا تاکنون جلسه اي هم با علي کريمي داشته‌ است، چرا که به نظر مي رسد اين بازيکن دوباره بازسازي شده و نقش پررنگي در تيم دارد؟ مي‌‌گويد: «تاکنون به صورت فردي با علي کريمي صحبتي نداشته ام. او بازيکن بزرگي است و در مورد ايشان هميشه القابي چون اعجوبه و جادوگر استفاده شده است اما من به ايشان لقب نابغه مي دهم.

کريمي داراي ضريب هوشي بسيار بالايي است و در واقع بازيکناني که به اين سطح مي رسند قطعا ضريب هوشي بالايي دارند که کريمي سرآمد آنهاست. من تاکنون صحبت شخصي با او نداشته ام اما در جلسات گروهي حضور فعالي دارد و خيلي استقبال مي کند و واقعا باهوش است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها