کد خبر: ۱۶۴۳۳۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
آماده گشودن صفحه‌ای جدید در روابط با ایران هستیم؛
روزنامه الحیات چاپ لندن در خبری مدعی شد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی از تمایل برای باز کردن صفحه‌ای جدید در روابط با ایران و تمایلش برای کاهش تحریم‌های ضد ایرانی خبر داده است.
روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پیامی را بعد از تشکیل دولت روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران برای مقامات این کشور ارسال کرده مبنی بر اینکه واشنگتن تمایل دارد صفحه‌ای جدید در مناسبات بین دو کشور باز کند.
این منابع اعلام کردند که این پیام که از طریق سلطان قابوس بن سعید شاه عمان به ایران منتقل شده و حاوی 4 محور بود و براساس آن دولت آمریکا از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران استقبال کرد و اعلام آمادگی کرد تا تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده علیه ایران را کاهش دهد.
به گزارش فارس، این منبع با تاکید بر اهمیت همگرایی مثبت ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 5+1 تاکید کرد که این می‌تواند در سایه روی آوردن ایران به رفتار به جای گفتار در بازگشت اعتماد جامعه جهانی به ایران سهم داشته باشد.
این پیام با اشاره به اعلام آمادگی آمریکا برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با تهران تاکید کرده که دولت آمریکا متمایل به گشودن صفحه‌ای جدید در مناسبات خود با تهران است.
براساس ادعای این گزارش، سلطان قابوس این موضوع را با رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز مطرح کرده و ایشان اعلام کرده‌اند به شرط تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران این موضوع قابل تعامل است.
الحیات به نقل از منابع ایرانی نیز نوشت که مقامات تهران مشکلی برای دیدار با آمریکایی‌ها در جریان سفر روحانی به نیویورک برای مشارکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، ندارند، البته به شرطی که نتایج آن مثبت باشد.
در پایان گزارش الحیات آمده است: امتناع آمریکا از حمله به سوریه هم سیگنالی مثبت برای ایران خواهد بود.
این گزارش درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران همزمان با ادعای آمریکایی‌ها پیرامون مذاکره و تعامل توضیحی نداده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
۱۰
۳۴
امریکا مثل گرگ درنده است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
۵
۱۱
عجب
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
۸
۲۳
قبل از این که انسان خداشناش شود باید شیطان شناس باشد.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
۴
۲۰
عجب چي ميگي امريكا
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
۴
۸
باوجود داشتن رهبری آگاه ارتباط باهیچ کشور ی جای تعجب وتردید ندارد.وقتی رهبر معظم این چنین تشخیصی دادند کافیست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها