کد خبر: ۱۶۴۲۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وزیر خارجه انگلیس در واکنش به طرح روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه، گفت دمشق و مسکو باید ثابت کنند این طرح، حقیقی است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز بار دیگر به طرح پیشنهادی روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه واکنش نشان داد.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این طرح، گفته است که این سوریه و روسیه هستند که باید ثابت کنند طرح تحویل تسلیحات شیمیایی سوریه، طرحی واقعی است. «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس هم روز گذشته ضمن استقبال از این طرح، آن را تحولی مثبت ارزیابی کرده بود.

«جان کری» روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا راهی برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه سوریه وجود دارد یا نه، گفت مسلما چنین راهی وجود دارد، و آن هم این است که دولت سوریه تا هفته آینده تمام ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را به جامعه بین‌الملل تحویل دهد.

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به سرعت به این اظهارات کری واکنش نشان داد و با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد که این طرح را به دولت سوریه ارائه کرده و امیدوار است پاسخی «فوری» و «شفاف» دریافت کند. ساعتی بعد «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه، از آمادگی دمشق برای پذیرش این طرح خبر داد. «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم از این طرح استقبال کرده‌اند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته گفت این طرح را جدی تلقی می‌کند و در صورتی که عملی شود، می‌تواند اقدام نظامی علیه سوریه را متوقف کند.

انتهای پیام/ص


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها