کد خبر: ۱۶۴۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

 رجانیوز: علی رغم وعده های چند باره شهردار و تبلیغات وسیع رسانه های زنجیره ای شهرداری تهران و تمام شدن فرصت شش ماهه وزارت کشور به مدیریت شهری پایتخت، دفن زباله در کهریزک همچنان به شیوه غیر اصولی ادامه دارد.

به گزارش رجانیوز اگرچه مشکلات و تبعات ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله در کهریزک با گوشت و خون مردم آن شهر عجین شده است اما رسانه ای شدن این موضوع باعث شد تا سایر مردم هم مطلع شوند که در بیخ گوش پایتخت فاجعه ای زیست محیطی وجود دارد که حتی به گفته کارشناسان احتمال تولد کودکان ناقص الخلقه در کهریزک را افزایش داده است.

تشكيل درياچه 12 هكتاري از شيرابه زباله، انفجارهاي ناشي از گازهاي شيرابه، بروز بيماري‌هاي خطرناك ريوي و پوستي و تأثير نامطلوب بر سلامت كودكان از جمله پيامدهاي دفن نادرست زباله در كهريزك عنوان شده است.

رسانه ای شدن ابعاد فاجه مرکز زباله کهریزک موجب شد تا برخي نهادهاي بازرسي و قضايي نيز با ورود به اين موضوع و بررسي ابعاد فاجعه بار دفن غيراصولي روزانه هفت تا هشت هزار تن زباله در كهريزك خواستار اقدام جدي و سريع شهرداري تهران براي پايان دادن به اين روند شدند.

از آن پس بود که شهرداری تهران ابتدا این اخبار را سیاسی کاری دانست و به انکار ابعاد این اقدام غیر اصولی خود پرداخت و در ادامه زمانی که با شواهد غیر قابل انکار مواجه شد وعده هایی در خصوص انجام اقدامات لازم داد.

اما در شرایطی که قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی کهریزک اعلام کرد که از هفته آینده زباله در کهریزک دفع نمی شود و حداقل زباله ای که به این منطقه می آید تفکیک و بازیافت می شود، معاون عمرانی استاندار تهران از ادامه دفن غیر اصولی زباله در کهریزک خبر می دهد.

محمودی در گفتگو با روزنامه ایران گفت: شهردار تهران هفته گذشته گفته بود كه مراكز دفن سنتي زباله بزودي برچيده خواهد شد. اين اظهارات بارها از سوي شهرداري عنوان شده اما اقدام مناسبي انجام نشده است.

وي افزود: پس از بالا گرفتن موضوع دفن غيراصولي زباله در كهريزك، شهرداري تهران بلافاصله قول‌هايي براي حل اين معضل بزرگ داده شد با اين حال هم اكنون شاهد بازگشت به روال نادرست سابق هستيم و امور دفن زباله در كهريزك به شكل غيراصولي و مشكل‌زا انجام مي‌شود.

معاون استاندار تهران حتی خبر از عدم شرکت شهرداری تهران در جلسات مربوط به حل این معضل می دهد که در این صورت باید از آقای قالیباف پرسید واقعاً اگر جنوب تهران برای مدیریت شهری به همان اندازه که در رسانه ها تبلیغ می شود مهم است، چرا اولین گامهای حل این مشکل از طرف شهرداری برداشته نمی شود؟ باید منتظر ماند و دید چه روزی مردم کهریزک از زیر بار سنگین مشکلات تحمیل شده شهر تهران رهایی می یابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا از حیف و میل بیت المال در شهرداری تهران گزارش تهیه نمایید پولها خارج و سندهای عمرانی چند برابر ثبت می گردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا بی انصافید! چرا دروغ میگید! به کوری چشم حسودان دیروز سیستم مکانیزه بازیافت زباله تو تهران افتتاح شد!!!
دکتر قالی باف کارش درسته
دمش گرم
دوست داریم رییس جمهور آینده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها