کد خبر: ۱۶۳۱۷۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
پس از کش و قوس های فراوان و پس از یک هفته بالاخره اکبر هاشمی رفسنجانی اظهارات جنجالی اش درباره  بحران سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای کمیته فرزندان شاهد و ایثارگران گفت که نقل قولی که اخیرا درباره سوریه به نقل از وی منتشر شده است صحیح نیست.

وی در بخشی از اظهاراتش در این دیدار به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی درصدد سلطه بر مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه است و در مورد سوریه نیز تهدید به دخالت و حمله مستقیم در این کشور کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس با محکوم کردن شدید تهدیدات اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشور سوریه، صحبت های اخیر منسوب به خود را این گونه اصلاح کرد:  متأسفانه مردم سوریه که حدود دو سال است درگیر جنگ داخلی و انواع رنج‌ها و آوارگی کم‌سابقه‌اند، در حال حاضر نیز مورد تهدید خارجی به بهانه‌های هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه از آنچه که همنوایی برخی رسانه‌های داخلی با اهداف دشمن می خواند انتقاد کرد و اظهار داشت: اینگونه رسانه ها حاضرند برای حفظ مصالح و منافع جناحی و سیاسی، بخاطر دستمالی قیصریه را به آتش بکشند، اخیراً نقلی از بنده در مورد سوریه، بهانه سوء‌استفاده و تخریب‌های جدید توسط اینگونه رسانه‌ها را فراهم کرد که به‌هیچ‌وجه صحیح نیست.

یکشنبه هفته گذشته خبرگزاری ایلنا، رسانه حامی هاشمی رفسنجانی برای اولین بار نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسمی در شهر شيرگاه استان مازنداران تاييد کرد که مردم سوريه، «از طرف حکومت خودشان مورد حمله شيميايی واقع شده‌اند و حالا هم بايد منتظر حمله خارجی‌ها باشند«.

پیش از این نعميه اشراقی، در صفحه فيس‌بوک خود آورده بود: اکبر هاشمی رفسنجانی در حسينيه جماران و در جمع شماری از مردم استان اصفهان، گفته است «دولتی که ملت خود را بمباران شيميايی کند عواقب سخت آن را خواهد ديد همان‌گونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خريد و دچار چنين سرنوشت هولناکی شد».

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی نیز زمانی که جنجال ها درباره اظهارات او افزایش پیدا کرده بود  و مشخص شد هاشمی این اظهارات را بر زبان آورده، در گزارشی با تیتر "چرا هاشمی حرفهای متفاوتی می زند؟ / در بیان مصلحت، تردید نمی کنم" نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است عمل به مصلحت همیشه مشکل است، گاهی خلاف جریان عادی سخن گفتن است و بدیهی که در آن زمان خیلی ها را هم ناراحت می کند ولی باید دانست که امام فرمودند غفلت از مصلحت موجب خدای نکرده لطمات جبران ناپذیری به اسلام عزیز می شود پس در تشخیص مصلحت و عمل به آن هرگز نباید تردید کرد.

 هر چند هاشمی مدعی شده در موضوع اخیر شخصیت و اظهارات وی دستخوش بازی سیاسی رسانه ها شده است با این حال نظر علی مطهری از نمایندگان حامی هاشمی دراین باره می تواند جالب توجه باشد.

مطهری اواخر هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهارنظر اکبر هاشمی رفسنجانی را تاييد کرد ولی گفت که اظهارات وی به معنای صدور مجوز حمله به سوريه نيست.

وی ادامه داد: «درست است که روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی را تکذيب کرده اما فيلم اظهارات ايشان وجود دارد، من خودم اين فيلم را ديدم و قاعدتا آن فيلم نمی‌تواند ساختگی باشد».

شاید اتفاقات و حواشی به وجود آمده درباره اظهارات اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی حاوی این پیام مهم برای این سیاستمدار 80 ساله باشد که خطوط قرمز نظام، حتی در شرایط بازگشت به قدرت هم قابل تغییر نخواهند بود و تلاش برای مخدوش کردن آنها به بهای هزینه های گزاف تمام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها