کد خبر: ۱۶۲۸۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
رئیس جمهوری چین در دیدار با رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و کشورها به دنبال حل و فصل این بحران از طریق سیاسی باشند.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین امروز جمعه در سن پترزبورگ به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت که بحران در سوریه نباید از طریق نظامی حل شود و از وی خواست که به دنبال راه حل سیاسی باشد.

به گزارش شینهوا، رئیس جمهوری چین برای اولین بار است که از زمان حمله شیمیایی در اطراف دمشق در 21 اوت در این زمینه صحبت می‌کند. پیش از این وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود که در زمینه بحران سوریه با اعضای شورای امنیت سازمان ملل همکاری کند.

شی در دیدار با اوباما در حاشیه نشست گروه 20 در سن پترزبورگ گفت: راه حل سیاسی تنها راه حل و فصل بحران در سوریه است و یک حمله نظامی نمی‌تواند مساله را از ریشه حل کند.

وی افزود: ما از کشورهای دیگر مشخصا می‌خواهیم که قبل از اجرای راه حل دوم عمیق فکر کنند.

جینپینگ ضمن مخالفت با کاربرد سلاح شیمیایی موضع چین را به اوباما یادآور شد و خواستار رعایت هنجارها و قوانین بین‌المللی شد.

رئیس جمهوری چین از جامعه جهانی خواست که برای کنفرانس دوم ژنو درباره بحران سوریه و راههای انتقال قدرت سیاسی در سوریه تلاش کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها