کد خبر: ۱۶۲۶۰۵
زمان انتشار: ۰۲:۱۳     ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که همه نگاهها به دیدار روز جمعه است؛ دیداری که قرار است تیم های پرسپولیس و استقلال برای هفتاد و هفتمین بار به مصاف هم بروند.
روز نخست از هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور درحالی پنجشنبه با برگزاری هفت مسابقه پیگیری می‌شود که به راحتی می‌توان گفت رقابتهای حساس تهران و شهرستان‌ها، تحت تاثیر دربی تهران است، مسابقه‌ای که همه فوتبال دوستان تهران و ایران منتظر آغاز آن هستند.البته در این شرایط مربیان سرخابی‌ در کنار توجه ویژه‌ به دیدار تیم‌‎شان در دربی سنتی پایتخت، به بازی‌هایی که در تهران و اهواز برگزار می‌شود چشم دوخته‌اند، مسابقاتی که فولاد در خانه میزبان ذوب‌آهن بوده و نفت تهران میزبان مس کرمان است و در نهایت صدرنشین لیگ را در پایان روز نخست هفته هشتم مشخص می‌کند. اما هفتاد و هفتمین دربی پایتخت که بزرگ‌ترین دربی قاره آسیاست روز جمعه برگزار می‌شود. در این بازی استقلال میزبان است اما ظرفیت ورزشگاه به طور مساوی بین تماشاگران دو تیم تقسیم می‌شود. برخلاف دربی‌های فصل گذشته در دربی این فصل فاصله دو تیم در جدول لیگ زیاد نیست و استقلال با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول و یک پله بالاتر از سرخپوشان قرار گرفته است. همین مسئله حساسیت دربی 77 را دو چندان می‌کند. پرسپولیس اگر بتواند استقلال را شکست بدهد، در صورت توقف فولاد مقابل ذوب آهن می‌تواند صدرنشین شود و استقلال هم همین شرایط را دارد و در صورت پیروزی در دربی صدرنشین خواهد شد البته به شرط توقف فولاد.
دربی هفتاد و هفتم را شاید بتوان برخورد برترین‌های لیگ هم دانست. آبی‌های تهران با 13 گل زده، برترین خط حمله‌ لیگ را در اختیار دارند و جالب آنجاست که سرخ‌های پایتخت با دریافت تنها سه گل، برترین خط دفاعی لیگ را تشکیل داده‌اند. استقلال و پرسپولیس در مجموع 76 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که 24 پیروزی سهم استقلال، 18 پیروزی سهم پرسپولیس و 34 تساوی ماحصل دیدار‌های این دو تیم بوده‌اند.
نکات جالب توجه دربی
* 9 تساوی با نتیجه یک بر یک، تکرارپذیرترین نتیجه دربی‌ها بوده است. * فرهاد مجیدی با زدن چهار گل در داربی‌های برگزار شده از چارچوب رقابت‌های لیگ برتر، در صدر گلزنان است. * ایمون زائد تنها بازیکنی است که در دربی‌های لیگ برتری هتریک کرده است. * قلعه‌نویی تنها مربی‌ای است که در دربی‌ها نباخته است. * نیکبخت واحدی بازیکنی است که با پیراهن پرسپولیس به استقلال گل زده و این فصل در استقلال حضور دارد. * دربی رفت لیگ یازدهم، نخستین دربی‌ بوده که بعد از سیزده سال، یکی از تیم‌ها با اختلاف بیش از یک گل پیروز شده است. * هادی نوروزی تنها بازیکن این فصل پرسپولیس است که یک بار با پیراهن این تیم، به استقلال گل زده است و از آن طرف، صادقی، مجیدی و برهانی از بازیکنان فعلی استقلال هستند که با پیراهن این تیم به پرسپولیس گلزنی کرده‌اند. * در دربی‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی استقلال بوده است، تیم او اولین گل بازی را به ثمر رسانده است. * هر دو تیم، کاپیتان‌های فصل گذشته خود را در این فصل در خدمت ندارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 14/6/1392
* گسترش فولاد تبریز - استقلال خوزستان(ساعت 18)
* فجرسپاسی شیراز - داماش گیلان(ساعت 18:40)
* نفت تهران - مس کرمان(ساعت 18:45)
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران(ساعت 18:45)
* صبای قم- تراکتورسازی تبریز(ساعت 18:45)
* ملوان بندرانزلی - سایپا البرز(ساعت 19)
* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 19)
جمعه 15/6/1392
* استقلال – پرسپولیس(ساعت 18:50)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها