کد خبر: ۱۶۲۴۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
يک کارشناس داوري گفت: ماجراي فغاني و مجيدي دعواي شخصي نيست، بلکه برخورد طبيعي داور و بازيکن است
هوشنگ نصيرزاده در مورد انتخاب عليرضا فغاني به عنوان داور دربي 77 گفت: در حال حاضر فغاني معتبرترين داور ايران است که حتي کانديداتوري قضاوت در جام جهاني را نيز يدک مي‌کشد. او که پله‌هاي ترقي را به سرعت طي کرده در خانواده‌اي کاملا ورزشي و داوري به دنيا آمده و بزرگ شده است. پدر و برادرش داوران ملي بوده‌اند و همسرش هم از خانواده داوري است.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: سخندان و کامراني‌فر در زمره بهترين داوران آسيا هستند که توسط ناظرين فيفا براي حضور در جام جهاني برزيل تحت نظر قرار گرفته‌اند اگرچه کامراني‌فر به دليل جراحي معده هم‌اکنون بستري است، اما جاي او را رسول فروغي گرفته است. که در يک سال گذشته کمترين اشتباه را در پرچم زدن داشته است. بايد گفت در روي کاغذ چيدمان دربي داوري بسيار مطلوب و شايسته است.

نصيرزاده تصريح کرد: مسابقه استقلال و پرسپوليس بيشتر احساسي است تا فني و فغاني بايد دقت بيشتري به خرج دهد تا به اهداف خود و کميته داوران برسد شيوه داوري در دربي اين است که کمتر آوانتاژ داده شود و داور بيشتر سوت بزند تا افسار مسابقه رها نشود. فغاني بايد در محوطه جريمه آن چه را مي‌بيند، سوت بزند نه آنچه که حدس مي‌زند.

اين کارشناس داوري با اشاره به اشکال فغاني در يک سال گذشته، گفت: يکي از اشکالاتي که داشت اين بود که رو در روي بازيکنان قرار مي‌گرفت و جر و بحث کلامي مي‌کرد، اما او در يک سال گذشته اين جروبحث‌ها را با کارت زرد معاوضه کرده است، هر 3 داور دربي از تجربه قضاوت در ديدارهاي پرتماشاگر برخوردارند، حتي انتخاب جهانبازي از داوران باتجربه به عنوان داور چهارم کمربند مسابقه را محکم مي‌‌کند.

نصيرزاده در مورد اختلاف ديرينه فرهاد مجيدي و عليرضا فغاني گفت:‌در بحث‌هاي فغاني و مجيدي همه تقصيرها را متوجه فغاني مي‌کنند درحالي که دعواي فغاني و مجيدي دعواي زمين خوردن واقعي و غيرواقعي است نه يک دعواي شخصي زيرا برخي تصور مي‌کنند اين جدل يک دعواي شخصي است تا برخورد طبيعي داور و بازيکن اگرچه در اين برخوردها بيشتر مواقع فرهاد مجيدي حق داشته است اما اين ماجرا بيشتر بزرگنمايي شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها