کد خبر: ۱۶۲۱۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
سرمربي سابق استقلال گفت: براي مساوي در دربي توصيه‌اي نمي‌شد من ريسک کردم و بازي را به پرسپوليس باختم.
صمد مرفاوي در مورد دربي 77 که روز جمعه برگزار مي‌شود اظهار داشت: دربي 77 هم مثل همه دربي‌هاي گذشته است. به نظرم خيلي تفاوتي نمي‌کند. هرچند پرسپوليس نسبت به دربي گذشته سرمربي‌اش تغيير کرده است اما حساسيت زياد اين بازي اجازه نمي‌دهد که تفکرات مربيان در ميدان اجرا شود. رسانه‌ها هواداران دو تيم به اين بازي خيلي توجه دارند و همين مسئله استرس بازيکنان را هم زياد مي‌کند و آرامش از آنها گرفته مي‌شود. در اين بازي هر تيمي که آرامش و تمرکز بهتري داشته باشد و از اولين فرصتي که به دست مي‌آورد استفاده کند مي‌تواند موفق شود.

به گزارش فارس ، وي در مورد اينکه چند دربي را به عنوان سرمربي استقلال در اين مسابقه حضور داشتيد گفت: من در چهار دربي سرمربي بودم. دو باخت و دو مساوي داشتم و هيچ دربي‌اي را نبردم البته در دربي‌ که دو يک با کريم باقري باختيم من ريسک کردم و جرات اين ريسک را داشتم هرچند برخلاف جريان بازي يک گل خورديم و باختيم. در آن بازي هم مثل شکست قبلم در دربي مستحق باخت نبوديم.

مرفاوي در مورد اينکه مساوي زياد در دربي‌ها باعث شده بود مدتي شايعه توصيه به بازيکنان و مربي دو تيم مطرح شود گفت: توصيه‌اي در کار نبود. حساسيت‌هاي زياد بازي و استرس بالاي بازيکنان باعث مي‌شد بازيکنان زير فشار رواني اين بازي قرار گيرند و نتوانند تفکرات مربيان را در ميدان به خوبي اجرا کنند و مربيان هم نمي‌توانند به خاطر همين شرايط تفکرات خود را به بازيکنان به درستي القاء کنند. به همين دليل کيفيت فني دربي افت مي‌کند.

سرمربي سابق استقلال در مورد اينکه دو تيم قبل از دربي نتايج متفاوتي گرفته‌اند و شکست استقلال چقدر مي‌تواند در نتيجه دربي تاثير‌گذار باشد گفت: دربي شرايط خاص خودش را دارد. گاهي اوقات پرسپوليس ضعيف‌تر بوده و در دربي توانسته است به مساوي برسد و يا استقلال از نظر فني ضعيف‌تر بوده اما نتيجه گرفته است. بنابراين نتيجه قبل از دربي خيلي روي اين بازي تاثير‌گذار نيست البته از نظر روحي و رواني باعث خوشحالي هواداران و بازيکنان پرسپوليس است که بازي قبل از دربي را برده‌اند اما استقلالي‌ها هم براي جبران مي‌آيند.

مهاجم پيشين استقلال در مورد اينکه آيا به پرسپوليس گل زده است گفت: بله من سه گل به پرسپوليس زده‌ام و در هر مسابقه‌اي هم که گل زده‌ايم پيروز شده‌ايم. آن زمان منصور پور‌حيدري سرمربي استقلال بود.

مرفاوي در مورد اينکه پيش‌بيني‌اش از نتيجه بازي چيست گفت: من دوست دارم استقلال برنده شود چون استقلالي‌ هستم اما پيش‌بيني بازي بسيار سخت است. پرسپوليس بازيکنان جوان و باانگيزه‌اي دارد. بازيکنان استقلال هم انگيزه فراواني دارند و از نظر فني واقعا نمي‌توان اين بازي را پيش‌بيني کرد.

سرمربي سابق استقلال در مورد اينکه نيروي جواني پرسپوليس يا تجربه استقلال مي‌تواند عامل برد باشد گفت: اگر تيمي هم نيروي جواني و هم باتجربه داشته باشد بسيار هماهنگ است اما استفاده محض از نيروي جواني يا تجربه به تنهايي مي‌تواند براي تيم مشکل‌ساز باشد. پرسپوليس با جوانانش روز به روز بهتر مي‌شود و استقلال هم نتايج خوبي به دست آورده است با اين حال بايد ديد خواسته مربيان در ميدان چيست.

وي در مورد اينکه شايد قلعه نويي بخواهد رکورد شکست‌ناپذيري‌اش در دربي را حفظ کند و به دنبال مساوي باشد گفت: در دربي گذشته استقلال نيازي به برد نداشت و شرايط تيم در جدول بهتر بود به همين دليل قلعه‌نويي مي‌خواست بازي مساوي شود و موفق هم شد. بنابراين بايد ديد مربيان چه مي‌خواهند همانطور که گفتم در دربي‌اي که ما شکست خورديم من دست به ريسک زدم زيرا دوست داشتم استقلال در آن بازي برنده شود. قلعه‌نويي و دايي هر دو مربيان خوبي هستند و اميدوارم تيمي که استحقاقش را دارد به پيروزي برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها