کد خبر: ۱۶۰۶۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
در مورد قیمت انرژی این گونه باید بگوییم که اگر تولید کنندگان واقعی نفت واقعا تصمیماتشان به سمت دفاع از تولید کننده باشد قیمت کنونی نفت هنوز قیمت پائینی است اما اگر انسجامی در تولید کنندگان نفت نباشد یعنی اوپک نتواند از منافع اعضایش دفاع کند و به نظر من هم نمی تواند دفاع کند آن وقت این تزلزل در قیمت پیدا می شود. در این شرایط واسطه ها دلال ها و مصرف کننده ها سود خودشان را می برند و تولید کننده چندان منتفع نمی شود این بحث کلی است و مصداقش در شرایط فعلی که ما مثلا دشواری در فروش نفت داریم یک بحث جزئی است که الان فرصت پرداختن به آن نیست.

به گزارش پایگاه 598، همزمان با حضور بیژن نامدار زنگنه در وزارت کلیدی نفت و موج بزرگ تغییرات مدیریتی و سلیقه ای در این وزرات خانه مباحث مختلفی در خصوص نفت و صنعت های پیرامون آن از سوی ایشان بیان گردیده است. زنگنه در مصاحبه اخیر خود سخن از لزوم پایین آمدن قیمت نفت و تهدیدهای بالا رفتن قیمت نفت بیان داشته بود.

در همین خصوص خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در مصاحبه ای با حسين نجابت عضو كميسيون انرژي مجلس شورای اسلامی در مورد اظهار نظرهای اخیر مسئولین نفت گفتگو نموده است. حسین نجابت با اشاره به اهمیت بخش نفت اظهار نمود: مسائل پیرامون عرصه نفت یک بحث تکنیکی است و اعتقاد ما این است که نفت حتی قیمت واقعی خودش را ندارد و این ربطی هم به کاهش تولید یا افزایش تولید ندارد. انرژی یک کالای ضروری است و متاسفانه عوامل مزدور منطقه فضایی را ایجاد می کنند که در اوپک قیمت نفت به نفع مصرف کننده برود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص برخی از اظهار نظرهای افزود: مسئولین ارشد نظام مثل رئیس جمهور مثل وزراء باید با دقت و کارشناسی نظر دهند و هرچه سلیقه خودشان است عمل نکنند.

وی گفت: من فکر میکنم در مورد قیمت انرژی این گونه باید بگوییم که اگر تولید کنندگان واقعی نفت واقعا تصمیماتشان به سمت دفاع از تولید کننده باشد قیمت کنونی نفت هنوز قیمت پائینی است اما اگر انسجامی در تولید کنندگان نفت نباشد یعنی اوپک نتواند از منافع اعضایش دفاع کند و به نظر من هم نمی تواند دفاع کند آن وقت این تزلزل در قیمت پیدا می شود.

نجابت در ادامه تصریح نمود: در این شرایط واسطه ها دلال ها و مصرف کننده ها سود خودشان را می برند و تولید کننده چندان منتفع نمی شود این بحث کلی است و مصداقش در شرایط فعلی که ما مثلا دشواری در فروش نفت داریم یک بحث جزئی است که الان فرصت پرداختن به آن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها