کد خبر: ۱۶۰۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۸ تير ۱۳۹۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: ساعت اوج مصرف برق در کشور از ساعات ابتدایی شب به ساعات میانی روز و ظهر منتقل شده است.

هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با مهر با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و افزایش دما در ساعات میانی روز، افزود: در فصل تابستان و به دلیل گرم شدن بیش از اندازه هوا در ساعات میانی روز و همچنین استفاده از کولرهای گازی توسط مردم برای سرمایش منازل مسکونی و مجتمع‌ها و اماکن تجاری، شاهد انتقال زمان اوج مصرف برق از ساعات ابتدایی شب به ساعات میانی روز و ظهر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کولرهای گازی مصرف برق بسیار بالایی را به شهروندان تحمیل می‌کنند، اظهار داشت: برای نواحی آب و هوایی نظیر اصفهان، کولرهای آبی بیشتر توصیه می‌شود اما در چنین شرایطی، مردم به استفاده از کولرهای گازی روی آورده‌اند و در نتیجه نوع مصرف برق تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان همچنین خواستار توجه مردم در چگونگی مصرف برق شد و تصریح کرد: در سال آبی گذشته شاهد کاهش محسوس بارندگی در سطح استان اصفهان و کشور بودیم که در نتیجه مسائلی را برای تولید برق در سطح کشور به وجود آورد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از مردم می‌خواهیم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی‌های مقتضی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

فلاحتیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کاهش مصرف برق اشاره کرد و بیان داشت: پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، مصرف برق ماه‌های اخیر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از سه درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با هدفمند شدن یارانه‌ها شاهد صرفه‌جویی پنج تا هفت درصدی در مصرف برق نسبت به زمان مشابه سال گذشته در سطح کشور بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه این صرفه‌جویی نباید خللی در روند مصرف برق ایجاد کند، تاکید کرد: هنوز دو ماه از فصل گرم سال باقی مانده و بر همین اساس همچنان از مردم درخواست می‌کنیم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق اهتمام ورزند.

وی همچنین افزود: امیدواریم مشترکان بزرگ با منتقل کردن مصارف غیرضروری به ساعات غیر پیک، عدم استفاده از تجهیزات انرژی‌بر در زمان پیک بار و تغییر شیفتهای کاری با برق اصفهان همکاری کنند تا تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها