کد خبر: ۱۶۰۴۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
اخبار رسانه های غربی پیرامون احتمال حمله نظامی امریکا به سوریه:
اوباما در روزهای گذشته خود را به هر دری زده است تا دیگران را با خود همراه کرده و از اثرات مخرب حمله نظامی به سوریه بر اذهان عمومی بکاهد. گفتگو با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در همین راستا بوده اند. نیویورک تایمز در این خصوص می نویسد: ”هدف امریکا از این مذاکرات، تشکیل ائتلافی هرچند محدود برای حمله نظامی به سوریه است.“ امریکا در این خواسته خود به حدی جدی است که حتی فهرستی از اهداف احتمالی خود در جنگ با سوریه را نیز تهیه کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، نگاهی به تحلیل های چند روز گذشته سیاسیون امریکایی از این واقعیت پرده بر می دارد که ایالات متحده سرانجام به مطلوب خود در خصوص سوریه نزدیک و نزدیک تر شده است. اوباما پیشتر اعلام کرده بود خط قرمز وی در قبال مسئله سوریه، استفاده از سلاح های شیمیایی است.

در دعوای بین دولت سوریه و مخالفین وی بر سر این موضوع که کدام طرف از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، تحلیل امروز سایت خبری نیشن به بیان اصل ماجرا پرداخت: اصولا برای امریکا تفاوتی ندارد که کدام جبهه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است! این کشور در هر صورت برای سرنگونی اسد تلاش خواهد کرد!

اوباما با زیرکی موضوعی را به عنوان خط قرمز کاخ سفید مطرح کرد که در هر صورت وی را به خواسته خود یعنی بهانه ای برای مداخله مستقیم در سوریه میرساند. چه تفاوتی دارد که چه کسی از سلاح های غیرمتعارف استفاده کرده باشد؟ تا کارشناسان سازمان ملل مقصر را پیدا کنند امریکا نیت شوم خود را پیاده کرده است!

غفلت از این نکته نیز جایز نیست که ایالات متحده خود یکی از تغذیه کنندگان اصلی آشوبگران در سوریه بود که شاید اگر حمایت مستقیم و غیرمستقیم امریکا از آنان نبود اوضاع تا این حد وخیم نمیشد.

در هر حال اوباما در روزهای گذشته خود را به هر دری زده است تا دیگران را با خود همراه کرده و از اثرات مخرب حمله نظامی به سوریه بر اذهان عمومی بکاهد. گفتگو با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در همین راستا بوده اند.

نیویورک تایمز در این خصوص می نویسد: ”هدف امریکا از این مذاکرات، تشکیل ائتلافی هرچند محدود برای حمله نظامی به سوریه است." امریکا در این خواسته خود به حدی جدی است که حتی فهرستی از اهداف احتمالی خود در جنگ با سوریه را نیز تهیه کرده است.

اما از طرفی فاکس نیوز ساعاتی پیش به نقل از بشار اسد نوشت در صورت بروز جنگ، امریکا تاوانی سخت تر از جنگ ویتنام پس خواهد داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز با توصیه به کاخ سفید به خویشتن داری این کشور را از هرگونه عمل شتابزده بر حذر داشت. شاید این توصیه لاوروف به این دلیل باشد که سوریه خود اجازه داده بود تا کارشناسان از این کشور بازدید کرده و عدم استفاده دولت اسد از سلاح های شیمیایی را بررسی کنند. البته به نظر نمی رسد کاخ سفید چندان به توصیه های اینچنینی پایبند باشد!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها