کد خبر: ۱۶۰۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۸ تير ۱۳۹۰
تبیان: پيش از همه بايد بدانيم كه خداوند هر چيزي را كه براي ما نهي كرده است ضررهايي دارد كه به خودمان برمي گردد. اما از جمله ضررهايي كه مي توان براي استفاده طلا براي مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشكي، طلا روي گلبول هاي قرمر خون مردان اثر سوئي دارد و سيستم ايمني بدن آنان را دچار اشكال مي كند. وقتي طلا با پوست تماس پيدا مي كند، يون هاي آن وارد بدن مي شوند. اين يون ها در مردان در كبد جمع و همان جا متوقف مي شوند و موجب اختلال مي شوند.

تحقيقات پزشكان در سالهاي اخير نشان داده است كه طلا داراي خاصيت شبه القائي است كه بر پوست و خون مردان اثر منفي مي گذارد اين خاصيت باعث مي شود خون دچار غلظت خاصي شود و حالت كثيفي به آن دست دهد. البته نكات ديگري هم هست كه در مجموع، موجب امراض قلبي و خوني و سكته مي شود و اين اثرات در مردان متفاوت است.

ضرر طلا براي مردان از نظر پزشكي

با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا براي مردان، استفاده از اين فلز در بين آقايان رو به افزايش است، تأملي در مضرات استفاده از طلا براي مردان، گواهي براي اثبات علت حرام شمردن آن براي مردان در دين مبين اسلام است .

طلا، عنصر شيميايي است كه در جدول تناوبي با نشان Au، لاتين aurum و عدد اتمي 79 وجود دارد.

طلا فلزي نرم، براق، زرد رنگ، چكش‌خوار، قابل انعطاف است كه به دو صورت يك ظرفيتي و سه ظرفيتي وارد واكنشهاي شيميايي مي شود و به علت اينكه با هيچ تركيب شيميايي واكنش ندارد، پايدارترين فلز در طبيعيت شناخته شده و تنها دو واكنش شيميايي كلر و تيزاب سلطاني هستند كه مي توانند روي طلا تأثير بگدارند.

طلا از واژه سانسكريت Jval گرفته مي شود واژه آنگلوساكسون آن gold و به لاتين aurum گفته مي شود. از دوران هيروگليف مصري از 2600 قبل از ميلاد در كتاب عهد عتيق فلز طلا براي اولين بار به عنوان يك فلز درخشان با ارزش مورد اشاره قرار مي گيرد.

محققان با مطالعه روي افرادي كه با طلا ارتباط دارند به اين نتيجه رسيده اند كه طلاي موجود در بدن آنها باعث ايجاد اختلالات هورموني شده و هورمونهاي پرولاكتين و FSH بيشترين تأثير منفي را از طلاي موجود در بدن آنها گرفته و بيشترين تجمع طلا در دستگاه تناسلي مردان مشاهده شده است
طلا بعنوان نمادي براي پاكي، ارزش، سلطنت درجهان شناخته شده است و كيمياگران كه طلا را خداي فلزات معرفي مي كردند و تمام آرزويشان اين بود كه فلزاتي چون مس را به طلا تبديل كنند. اين نكته قابل توجه است كه اين آرزو تحقق يافته است، در سالهاي اخير دانشمندان روسي توانسته اند با استفاده از يك مكانيسم طبيعي و استفاده از سيستم بيولوژيكي بدن مرغ مس را به طلا تبديل كنند.

يكي از توانمنديهاي نانوفناوري اين است كه آرزوهاي كيمياگران را چون رسيدن به اكسير جواني و تبديل مس به طلا تحقق بخشيده است. فلز طلا به عنوان زيبا ترين، قابل انعطاف ترين و چكش خوارترين فلز جهان شناخته شده است. اگر كل طلاي پالايش شده در جهان را چكش كاري كرده و گردهم جمع كنيم به يك مكعب يكپارچه با هر ضلع به طول 20 متري تبديل مي شود. طلاي بومي هشت تا ده درصد نقره دارد. اين مقدار مي تواند كم و زياد شود و براي همين طلا با رنگهاي مختلف به وجود مي آيد.

هرچه مقدار نقره بيشتر شود رنگ طلا سفيدتر و جرم ويژه آن كمتر مي شود. آلياژهاي مختلفي چون مس، آهن و آلومينيوم با طلا تركيب مي شود و رنگهايي چون قرمز، سبز و ارغواني را به وجود مي آورد.

بيشترين مصرف طلا در ضرب سكه و جواهرات است و براي مبادلات پولي استفاده مي شود. به علت هدايت الكتريكي خوب و مقاومت خود در برابر فرسايش و ساير ويژگيهاي اين فلز، طلا به عنوان مهمترين فلز در صنايع پيشرفته (High-tech) مورد استفاده قرار مي گيرد. همانند نقره كه با جيوه مخلوط مي شود و براي پركردن دندان استفاده مي شود تركيب طلا و جيوه نيز مي تواند ماده محكمي براي مصرف دندانپزشكي فراهم كند.

در جديدترين استفاده طلا از نانومواد طلا، نمك طلا است كه در مقياس نانومتريك است كه براي مصارف بيولوژيكي و پزشكي استفاده مي شود و در درمان سرطانها و بيماريهاي كبدي كاربرد دارد. از نمكهاي خاص طلا براي درمان رماتيسم مفصلي استفاده مي كنند. طلا به عنوان يك منعكس كننده خوب براي نور است، از اين رو از طلا يا ورقه هاي بسيار نازك آن به عنوان محافظ سطح بسياري از ماهواره ها استفاده مي كنند. چرا كه ماهواره ها در برابر نورهاي مادون قرمز ماوراي بنفش و نورستارگان تحت تأثير قرار گرفته و مي تواند در برنامه ها اختلال ايجاد كند كشيدن يك سطح نازك از طلا مي تواند به انعكاس اين نور كمك كند.

بدن انسان طوري است كه فلز طلا و همينطور نقره و پلاتين را جذب نمي كند به اين معنا كه تركيبات طلا چندان سمي نيست اما براساس گزارشهاي منتشر شده 50 درصد بيماران ورم مفاصل كه با داروهاي ايزوتوپ طلا درمان شده اند دچار آسيبهاي كلي بر كبد شده اند اين تحقيق تنها در حد گزارش بوده و تا كنون مستنداتي در اين رابطه ارائه نشده است.

از ميان ديگر عوارضي كه طلا براي مردان ايجاد مي كند مي توان به تحقيقاتي اشاره كرد كه در سال 1990 در آمريكا انجام شده است. محققان با مطالعه روي افرادي كه با طلا ارتباط دارند به اين نتيجه رسيده اند كه طلاي موجود در بدن آنها باعث ايجاد اختلالات هورموني شده و هورمونهاي پرولاكتين و FSH بيشترين تأثير منفي را از طلاي موجود در بدن آنها گرفته و بيشترين تجمع طلا در دستگاه تناسلي مردان مشاهده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها