کد خبر: ۱۵۸۸۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
مديرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: طبق قانون بر اساس نامه‌اي که سجادي براي من ارسال کرده بود رئيس هيئت فوتبال اصفهان را برکنار کردم.
محمدرضا محمدجواهري در خصوص جابه‌جايي‌هاي صورت گرفته در هيئت فوتبال استان اصفهان و صحبت‌هاي ابرقويي‌نژاد مبني بر اينکه اين اقدام غيرقانوني صورت گرفته عنوان کرد: طبق اساسنامه اصلاح‌شده که سال 90 به تمام هيئت‌هاي فوتبال ارسال شده است و امضاي کفاشيان هم پاي اين برگه وجود دارد در بند يک و بند 2 تبصره دو ماده 19 و همچنين تبصره 6 ماده 10 آيين‌نامه هيئت‌هاي ورزشي استان‌ها اعلام مي‌کند که برکناري رئيس هيئت فوتبال استان‌ها به روش‌هاي زير صورت مي‌گيرد. در بند يک اعلام مي‌کند که توافق رئيس فدراسيون فوتبال با مديرکل ورزش و جوانان استان و در صورت عدم توافق، حکميت با معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان (سازمان تربيت‌بدني وقت) است.

به گزارش فارس ، وي ادامه داد: در بند ديگر اعلام مي‌کند که پيشنهاد يک سوم اعضاي مجمع اين امر صورت بگيرد در حالي که ما 22 امضا جمع کرديم و اين به آن معناست که بيش از يک سوم صورت گرفته و تقريباً 50 درصد اعضاي مجمع آن را امضاء کرده‌اند. ما به درخواست مردم و اهالي فوتبال مبني بر اينکه اين آقا براي فوتبال چه اقداماتي انجام داده، کميته‌اي در دي ماه سال گذشته تشکيل داديم تا اقدامات او را بررسي کند. آنها به 15 اشکال فني رسيدند.

مديرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان يادآور شد: در اوايل بهمن ‌ماه وي را دعوت کرديم و به وي اين 15 مورد را تفهيم کرديم. يکي از اين موارد اين بود که چرا عضو هيئت ‌مديره باشگاه ذوب‌آهن شده است؟ نمي‌تواند در باشگاهي فعاليت کند يا اينکه چرا بدون هماهنگي اداره کل درخواست ميزباني جام ملت‌هاي فوتسال آسيا را اعلام کرده است يا اصلاً‌ چرا در جلسات ما شرکت نمي‌کند و نماينده‌اي هم نمي‌فرستد، حکومت مستقل که نمي‌توان تشکيل داد. يک هيئتي همانند 49 هيئت ديگر. هيچ تفاوتي هم وجود ندارد.

جواهري يادآور شد: او نماينده AFC را دعوت کرده و از بنده وقت گرفت من هم جلسه خود را به احترام نماينده AFC و او لغو کردم اما وي در جلسه حاضر نشد يا اينکه او باشگاه سپاهان نوين را فروخته است و پول اين را کجا صرف کرده است؟ چرا نتوانسته زميني که در سال 81 به او داده‌ايم با همين پول ساختماني بسازد تا اکنون نخواهد آواره اين‌ور و آن‌ور شود و مسائلي از اين قبيل. ما محترمانه از او خواهش کرديم که اين پست را به شخص ديگري واگذار کند آن هم پس از 11 سال. او يک هفته فرصت گرفت و پس از آن شروع کرد به مکاتبات سياسي.

وي تأکيد کرد: در نهايت ما اين موضوع را تلفني با کفاشيان در ميان گذاشتيم اما او جدي نگرفت و پس از آن ما اين موضوع را مکتوب کرديم اما باز هم او جدي نگرفت. طبق اساسنامه ما نامه‌اي به سجادي نوشتيم تا او بين ما حکم باشد. او پيگيري کرد و نتيجه‌اي حاصل نشد تا اينکه جلسه‌اي در دفتر خودش با حضور بنده، نبي، و کفاشيان، يکي از اعضاي هيئت‌ رئيسه فوتبال، مديرکل دفتر مشترک امور فدراسيون‌ها و هيئت‌ها و کارشناس آن دفتر برگزار کرد. پس از يک ساعت بحث و بررسي نهايتاً سجادي صراحتاً اعلام کرد با توجه به مستنداتي که ارائه شده نظر مديرکل اجرا شود. کفاشيان هم اعلام کرد که چشم حتماً اين کار را انجام مي‌دهيم.

وي افزود: خبري از اين موضوع نشد، سجادي نامه‌اي به کفاشيان زد اما باز هم خبري نشد تا در نهايت در 16/2/92 سجادي نامه‌اي به کفاشيان نوشت و اعلام کرد که رئيس هيئت فوتبال اصفهان برکنار شود. متن کامل اين نامه که محرمانه هم بود پس از اعلام شماره‌هاي نامه‌ها به اين شرح است: «لذا شايسته است برابر بند يک تبصره 2 ماده 19 اساسنامه هيئت‌هاي فوتبال استان‌ها ضمن برکناري رئيس فعلي هيئت فوتبال نسبت به صدور ابلاغ سرپرست جديد هيئت با هماهنگي مديرکل استان اقدام و نتيجه را به اين معاونت اعلام کنيد.» پس از اين هم اقدامي صورت نگرفت، سجادي باز هم پيگيري کرد و خبري نشد. در تاريخ 25 تير ماه 92، 72 ساعت مهلت به کفاشيان دادند اما باز هم اقدامي صورت نگرفت و در نهايت 7 مرداد ماه به بنده اختيار دادند تا اين امر را انجام دهم. متن نامه فوق هم پس از اعلام شماره‌ها به اين شرح است:

«به استناد ماده 4 قانون تأسيس سازمان تربيت‌بدني سابق و تسريعاً به عدم اجراي تصميم حکم از سوي فدراسيون فوتبال بدين‌وسيله اين معاونت (سجادي) به عنوان حکم براي رفع چالش فرارو رأساً به جنابعالي (بنده) جهت صدور ابلاغ سرپرستي براي رئيس هيئت فوتبال آن استان تفويض مي‌کنم. مزيد امتنان خواهد بود دستور فرمائيد ضمن اقدام اين موضوع نسبت به برگزاري انتخابات هيئت فوتبال برابر با مفاد اساسنامه فدراسيون فوتبال اقدام شود.»

وي افزود: ما هم در دو روز گذشته طبق اختياراتي که داشتيم رايزني کرديم و هرکسي را که سرکار آورديم او را تهديد کردند تا در پايان کسي را از جنس ورزش و فوتبال براي اين سمت انتخاب کرديم. حالا سر و صداي سياسي راه انداختند که نمي‌توانيم اين کار را انجام دهيم. آقاي کفاشيان عزيز! که بنده نسبت به شما ارادت دارم، شما شش ماه ما را به شوخي گرفتيد، شش ماه با شعور اداره کل بازي کردي، حکم به شما دستور داد اما براي دستور او هم ارزش قائل نشديد حالا که اختيار به من تفويض شده قانوناً عمل نکردم؟! کجا غيرقانوني کار کردم که بخواهم در اينجا کار کنم؟ اين حق قانوني من است، مردم خواستند، مگر من اختلاف شخصي با کسي دارم! اگر مي‌خواستم شخصي تصميم بگيرم مردم من را از اين سمت برمي‌داشتند.

جواهري يادآور شد: نمي‌دانم اين مسئله چقدر براي آقايان مهم است که اين موضوع را سياسي کرده‌اند و به مقامات بالا کشيدند. مسئله‌اي نيست اگر واقعاً اجراي قانون خلاف است تبصره و ماده اين موضوع را بياورند و به استناد همان بند و تبصره من را اعدام کنند. در ضمن ببخشيد عمر مفيد مديريت چقدر است؟ چه اصراري براي ماندن است، بس است ديگر. ما که خواهش کرديم محترمانه برويد، مي‌خواهيد مبارزه کنيد؟ بسم‌الله،‌ اين گوي و ميدان صد به يک بياييد من قانوني پاي اين موضوع ايستاده‌ام.

مديرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تصريح کرد: مردم او را ديگر نمي‌خواهند، ولله اگر روزي مردم مرا نخواهند خواهم رفت. اين آقا چه اقداماتي براي فوتبال اصفهان انجام داده است؟ مي‌گويد عملکرد خوبي داشته‌ام اشکالي ندارد خوب کار کرده دستش درد نکند ديگر مردم او را نمي‌خواهند به چه کسي بايد بگوييم؟ تا ابد بايد در اين پست حضور داشته باشد؟ فوتبال سپاهان، ذوب‌آهن و گيتي‌پسند را از فوتبال اصفهان در بياوريد و آقايان گزارش بدهند که چه اقداماتي انجام داده‌اند؟ آيا مربي و داور بين‌المللي داشته‌اند؟ فقط براي خود و اقوام‌شان کار کرده‌اند اينها درد فوتبال اصفهان است.

وي در مورد اينکه اوليازاده مديرعامل باشگاه پرسپوليس مشهد انتقادهايي عليه او در خصوص عدم توافق درباره انتقال امتياز تيم فوتسال گيتي‌پسند نوين به اين شهر انجام داده، يادآور شد: من اين آقا را نمي‌شناسم و صحبتي هم نکرده‌ام فقط طاهري مديرعامل باشگاه گيتي‌پسند دو روز گذشته به من گفت که آمده‌اند امتياز تيم را بخرند و پيشنهادي هم داده‌اند و نظر شما در اين‌باره چيست؟ ضمن اينکه قانوناً اعلام کرده‌اند نمي‌توانيم دو تيم به نام گيتي‌پسند داشته باشيم. من هم گفتم سعي کنيد به باشگاه‌هاي داخلي واگذار کنيد، اگر اصفهان نخواست بعد به هر تيمي که خواستيد بفروشيد اما برابر با قوانين حاکم بر باشگاه‌ها، حرف من اين بود. اصلاً هم نمي‌دانم معامله‌اي صورت گرفته يا خير؟

وي افزود: قرار شد معاون بنده به باشگاه‌هاي ديگر نامه‌اي بزند و اين موضوع را اعلام کند،‌ خبر دارم که يکي دو باشگاه هم اقداماتي انجام داده بودند اما جدي پا پيش نمي‌گذارند. من گفتم پيگيري کنيد که اگر هستند به آنها واگذار شود. اولويت با تيم‌هاي اصفهاني است.

مديرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص اينکه مديرعامل باشگاه پرسپوليس مشهد معتقد بوده چک‌هايي هم در اين زمينه صادر کرده گفت: من اين موضوع را از شما مي‌شنوم، در اين دو روز چون درگير موضوع فوتبال بودم معاون خود را مأمور اين کار کردم حالا هم نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده اگر تيم ديگري در اصفهان پيدا نشود ما حرفي با انتقال اين تيم نداريم، نمي‌خواهيم تيمي را اذيت کنيم. اين حق استان است که تيم‌هاي استاني امتياز را خريداري کنند اما اگر نخواستند حجت ديگر تمام است، من مخالفتي با اين موضوع ندارم. مي‌دانم که فرصت هم کم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها