کد خبر: ۱۵۸۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
علی کفاشیان می گوید میزبانی بازی های جام ملتهای آسیا را برای ایران می گیرد و هیچ کس نباید در این ماجرا شکی داشته باشد.
علی کفاشیان در نانجینگ چین از لابی اش با 20 رئیس فدراسیون فوتبال آسیایی و جلب نظر بسیاری از آنها برای حمایت از ایران در مسیر میزبانی جام ملتهای 2019 سخن گفت.

کفاشیان که به عنوان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مراسم افتتاحیه بازی های نوجوانان آسیا به چین سفر کرده است ، در این سفر فرصت مناسبی داشت برای لابی با کشورهای آسیایی  تا رضایت شان را برای حمایت از ایران در راه میزبانی جام ملتهای آسیا بگیرد. او از اقداماتی که انجام داده می گوید و چند سئوال دیگر:

 

*جلسات مختلفی را این روزها داشتید.

 

بله واقعا این سفر چین فرصت خیلی خوبی بود برایم تا بتوانیم برای بازی های جام ملتهای 2019 رایزنی کنیم. روسای فدراسیون های 20 کشور آسیایی کهما به رای شان نیاز داشتیم این 3 روز در نانجینگ بودند و من با تمام شان حرف زدم. به قول خودتان حسابی با آنها لابی کردم . شرایط خیلی خوبی را داریم که بتوانیم میزبانی مسابقات را بگیریم و اینجا هم لابی های مان حسابی موفق بودند. من که همچنان مطمئنم ما پیروزیم.

 

*دیدار با شیخ احمد هم در این ارتباط بود؟

 

بله با شیخ حرف زدم و با چند مسئول دیگر الان کویتی ها را راضی کردیم تا به سود ما انصراف بدهند. با چینی ها هم در این باره صحبت کردم . به آنها گفتم شما در سال های اخیر میزبانی های زیادی مثل المپیک را داشتید و خلاصه آنها هم تقریبا پذیرفتند که از میزبانی ما حمایت کنند.

 

*عربستانی ها چطور؟ آنها رقیب اصلی ما محسوب می شوند؟

 

من خیلی نگران عربستانی ها نیستم. شرایط کشور آنها طوری است که در نهایت از دور رقابت برای میزبانی این بازی ها کنار می کشند اما این بار عزم ایران برای گرفتن این میزبانی جمع است. من تا ته این قصه ایستادم و از همه می خواهم کمک کنند. من این میزبانی را می توانم برای فوتبال مان بگیرم. ما حق مان است که میزبان بازی ها باشیم به شرطی که خودمان این حق را از خودمان نگیریم. همه مشکلات هم قابل حل هستند.

 

*خیلی مصمم صحبت می کنید. راستش باور اینکه میزبانی به ما برسد خیلی هم ساده نیست!

 

من مطمئنم . این میزبانی را برای تان می گیرم . ما با گرفتن این میزبانی می توانیم خیلی از مشکلات فوتبال مان را بر طرف کنیم. زیرساخت های مان را بسازیم و استاندارد کنیم. این کاری است که باید انجامش بدهیم. ما تلاش مان این است که مشکلات را حل کنیم. این میزبانی همه چیز فوتبال مان را از نو می سازد. ایستادم و عقب هم نمی کشم. این کار را بلدم. رایزنی هایش را هم کردم. کمی همت جمعی داشته باشیم میزبانی برای ماست.

 

*اما شما در شرایطی از میزبانی حرف می زنید که حتی برای اردوهای تیم ملی هم پول ندارید!

 

بله آن مشکلات که هست اما باید به آینده فکر کنیم. الان داشتم با رئیس فدراسیون کره حرف می زدم . آنها تقویم شان را تا پایان جام جهانی بستند. بعد از من پرسید شما چه کار کردید؟ من به خنده گفتم این قدر پیشنهاد بازی داریم که دنمی دانیم به کدام شان جواب بدهیم. راستش واقعا شرایط مان برای تامین هزینه اردوها سخت است اما نمی توانیم بایستیم. ولی همین تغییرا در داشته هاست که اثرش را در نتایج هم می گذارد.

 

*کره ای ها دیگر اصراری برای بازی با نداشتند؟

 

چرا. البته فعلا خوشبختانه وقتش را ندارند . قرار شد که این بازی بیافتد برای بعد از جام جهانی. ما دنبال بازی با ژاپنی ها بودیم اما آنها هم تقویم شان جایی نداشت. حالا تا ببینیم چه پیش می آید.

 

*از کروش چه خبر ؟ او چه می کند؟

 

کروش رفته دبی و بزودی می رود ایران. من هم دوشنبه تهران هستم. باید بنشینیم و با هم برنامه ریزی کنیم. البته کار من و کروش شده هی نشستن و برنامه ریختن. آخرش هم چون پولی نیست ، کنسلش می کنیم برود پی کارش( می خندد) ولی تیم بزودی می رود به اردوی پرتغال. این اردو را با تمام مشکلات انجام می دهیم. خیال مان از این بابت راحت است.

 

*این مشکل توپ ها و لباس ها هم که انگار تمامی ندارد.

 

توپ ها که اگر کسی بهترش را دارد بیاورد اما مشکل لباس ها چیست؟

 

*ملی پوشان هم می گویند لباس های این شرکت کیفیت ندارد.

 

کیفیت ندارد؟ برای تیم ملی که بهترین لباس ها را برای مان آوردند و حتی خود آقای کروش این لباس ها را تائید کرد. این بنده خدا 2.5 میلیارد برای تیم ملی به ما پوشاک داد. رقمی که باور کردنی نیست. ما در سال های قبل باید همین لباس ها را با کیفیتی پایین تر ، پول می دادیم و می خریدیم. حالا اگر شرکتی می تواند این کیفیت را برای لباس هایش داشته باشد و آنها را به ما بدون هزینه به ما بدهد که چه بهتر.

 

*راستی یک سئوال که خیلی از منتقدان تان این روزها زیاد می پرسند ! اینکه مجمع فوتبال چه زمانی برگزار می شود؟

 

وقتی که حسابرس فدراسیون حساب های مالی مان را به طور دقیق برگزار کند و اجازه برگزاری مجمع سالانه را بدهد.

 

*و در آن مجمع شما همان طور که وعده داده بودید ، بحث رفتن تان را مطرح می کنید؟ چیزی شبیه به استعفاء!

 

استعفاء ؟ من هیچ وقت نگفتم که استعفاء می دهم ، این بار هم نمی گویم.

 

*البته. حق با شماست اما گفته بودید از مجمع می خواهید درباره شما بررسی مجددی داشته باشد.

 

بله باز هم همه مشکلات را می گویم و کارهایی که انجام گرفته بعد می گویم هرچه مجمع تصمیم بگیرد اما این اسمش استعفاء نیست. اگر آنها درخواست مجمع انتخاباتی کردند ، بعد وارد آن پروسه می شویم.

خبرآنلاین/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها