کد خبر: ۱۵۸۲۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: حق سرمربی یک تیم است که در مورد لباس‌های تیم نظر بدهد، مگر او در مورد قیمت لباس‌ها حرف زده است؟

احمد شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص بازی روز چهارشنبه آبی‌پوشان مقابل نماینده تایلند مشکلات مالی باشگاه استقلال و اتفاقات چند روز اخیر در راس این باشگاه صحبت‌های زیر را انجام داد.

فارس: تیم‌تان چهارشنبه یک بازی حساس مقابل نماینده تایلند دارد.

خوشبختانه با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر هستیم و در بازی آینده آسیایی نیز باید مقابل تیم قدرتمندی به میدان برویم که شش هفت بازیکن اسپانیایی دارد. سرعت تیمی آنها بالا است ولی ما از انرژی هواداران استفاده می‌بریم و چهارشنبه منتظر حضور 100 هزار ایرانی هستیم که بتوانیم از امتیاز خوبی خانگی استفاده کنیم.

فارس: این روزها مباحث زیادی  از جمله مجادله کلامی قلعه‌نویی و علیپور مطرح شده که به نظر می‌رسد در آستانه بازی آسیایی استقلال به نفع تیم نباشد.

من ابتدا با توجه به همه شرایط و حضور تیم‌مان در جمع 8 تیم برتر آسیا از همه عزیزان در هر رده و مقام و منصب می‌خواهم که آرامش استقلال را حفظ کنند چون هر اتفاق و افتخار به وجود آید، برای ایران است. ممکن است در برخی مواقع مباحث فنی میان مدیریت و کادر فنی وجود داشته باشد اما در بحث توپ‌ها شاید به خاطر عدم تعریف وظایف است که سازمان مربوطه آن را تعریف نکرده و این مباحث به وجود می‌آید.

فارس: شفاف‌تر صحبت می‌کنید؟

در هر سازمانی ممکن است از متخصصانی استفاده شود ولی اگر توپی وارد این مملکت می‌شود باید با تائید متخصصین و با شاخصه استانداردهای مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد که فکر می‌کنم این مسئله ضعف عمده در فدراسیون است که دوستان در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. اگر قلعه‌نویی، دایی و خیلی از بازیکنان به این توپ‌ها اعتراض دارند باید علت آن را جویا شد چون برای فوتبال ما خوبیت ندارد که اعتراض انجام گیرد ولی توجه انجام نشود. تیم ما 2 روز دیگر باید در رقابت آسیایی بازی کند و نظر قلعه‌نویی کارشناسانه و دلسوزانه بود.همه هم باید نسبت به این نظر احترام بگذارند.

فارس: اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده و خیلی‌ها به این موضوع انتقاد کردند که چرا دایی و قلعه‌نویی باید به توپ‌ها اعتراض کنند. حتی علیپور در اظهار نظرهای چند روز اخیر خود به سرمربی استقلال فرصت داده تا در مورد رابطه این توپ‌ها با مافیا مدارکش را رو کند.

من اعتقاد دارم این صحبت‌ها درست نیست و باید همه چیز کارشناسی شود نباید در مقابل نظر کارشناسی یک مربی ،رسانه‌ای پاسخ بدهیم. همه قبول دارند که قلعه‌نویی و دایی بزرگان فنی ما هستند و وقتی یک صحبت را مطرح می‌کنند حرف آنها با حرف یک انسان عادی فرق می‌کند. ما باید قبول کنیم که صحبت دو کارشناس فنی با صحبت یک انسان عادی تفاوت دارد. کلا با این گونه حرف‌زدن‌ها فوتبال ما ضربه می‌خورد.

فارس: اما همین گونه حرف‌زدن‌ها باعث بروز اختلافاتی بین کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال شد.

در استقلال وظایف مشخص است و هیچ کس در کار دیگری دخالت نمی‌کند اما قلعه‌نویی در مورد کیفیت توپ‌ها که اتفاقا پایین هم هست، صحبت کرده. در مورد قیمت که حرفی نزده است. ما باید این حق را به سرمربی تیم بدهیم که در مورد کیفیت توپ حرف بزند. در همه جای دنیا اینگونه است. هر زمان توپ و پیراهنی وارد باشگاه می‌شود ابتدا سرمربی و کاپیتان آن پیراهن را می‌بینند و در صورت تائید آنها، آن را به مدیرعامل منتقل کرده تا وی مذاکرات را برای عقد قرارداد انجام دهد. من فکر می‌کنم در مورد بحث توپ‌ها و بحث کلان فدراسیون هم باید تجدید نظر کند.

فارس: یکی دیگر از مشکلات باشگاه استقلال در این روزهای اخیر مسائل مالی است که سرمربی تیم به آن اشاره کرده هر چند فتح‌الله‌زاده در فصل نقل و انتقالات تیم خوبی را روانه مسابقات کرد.

بحث مالی مهمترین مسئله در بحث مدیریت است ما قهرمان ایران هستیم در آسیا حضور داریم و شاکله تیم‌مان، شاکله تیم ملی است. به اعتقاد من درآمدهای باشگاه با هزینه‌ها یکسان نیست و باید درآمدهای جدیدی داشته باشیم و با آن منابع قبلی نمی‌توانیم کار باشگاه را پیش ببریم که اگر اینگونه باشد همه دچار مشکلی می‌شویم.

فارس: نقش هیئت مدیره در این بحث مالی چیست؟

هیئت مدیره تصویب‌کننده برنامه‌ها است بیشتر طرح‌ها توسط مدیرعامل اجرا می‌شود ولی من اعتقاد دارم این روش فعلی پاسخگو نخواهد بود و باید شکل‌های جدیدی برای درآمدزایی ترسیم شود. هیئت مدیره وظیفه پول‌رسانی ندارد آنها فقط طرح و برنامه‌ریزی را در اختیار مدیرعامل می‌گذارند که همین حالا هم این شرایط وجود دارد اینکه فکر کنند هیئت مدیره باید پول بیاورد فکر درستی نیست. مثلا در رئال مادرید وقتی پرس مدیرعامل می‌شود مدیر قبلی به این دلیل از کارش رفته که نتوانسته موفق باشد و به همین دلیل تغییرات ایجاد می‌شود. که اگر مدیریت جدید هم نتواند از لحاظ مالی باشگاه را دگرگون کند باز هم آن را تغییر می‌دهند با این رویه استقلال و پرسپولیس دچار چالش می‌شوند و نمی‌توان باشگاه را اداره کرد.

فارس: یعنی نظر کلی شما این است که در راس مدیریت باید تغییراتی از لحاظ درآمدزایی ایجاد شود که به باشگاه هم کمک شود، درست است؟

قطعا و یقینا همین گونه است. مدیریت باید برنامه‌های جدیدی داشته باشد و فکری جدید برای سیستم مالی باشگاه ترسیم شود. من به عنوان عضو هیئت مدیره به صورت شفاف این مورد را عرض کردم.

فارس: و صحبت پایانی؟

اینکه هواداران ایرانی روز چهارشنبه نمایندگان کشورشان را در ورزشگاه آزادی تنها نگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها