کد خبر: ۱۵۷۲۶۶
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
فرهاد مجيدي مي‌گويد قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا کارنامه‌اش را در دوران بازيگري تکميل خواهد کرد.
فرهاد مجيدي، کاپيتان استقلال اعلام کرد اميدوار است بتواند با استقلال به قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا دست يابد.

فرهاد مجيدي در بازي‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا موفق شده است سه گل براي استقلال به ثمر برساند؛ تيمي که تاکنون توانسته دو بار به قهرماني در آسيا دست يابد.

فرهاد مجيدي همراه استقلال اکنون در مرحله يک چهارم نهايي بايد دو بازي رفت و برگشت با تيم بوريرام تايلند در ماه‌هاي مرداد و شهريور بازي کند.

فرهاد مجيدي در قهرماني العين در ليگ قهرمانان آسيا نقش مهمي داشت و توانست در سال 2003 به قهرماني در اين جام دست يابد. او در سال 1999 با استقلال در فينال شکست خورد.

فرهاد مجيدي 37 ساله اکنون اميدوار است بتواند آبي‌هاي تهران را به سومي قهرماني در آسيا برساند.

او در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) گفت: قهرماني با العين در ليگ قهرمانان آسيا يکي از بهترين لحظات فوتبالي من و يکي از افتخارات من در دنياي فوتبال بوده است. اما کسب ليگ قهرمانان آسيا با استقلال براي من بيشتر، بااهميت‌تر خواهد بود. اين شايد تنها آرزوي فوتبالي‌ام باشد که هنوز به سرانجام نرسيده است. اگر بتوانيم امسال با استقلال به قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا برسيم، براي من به شخصه لذت‌بخش‌تر از بازي با تيم ملي در جام جهاني است.

مجيدي ادامه داد: استقلال تيمي محبوب در آسياست. ما تيمي بسيار قوي هستيم که نتايج بسيار خوبي در آسيا کسب کرديم. مي‌دانيم که با حريف بسيار سختي بازي خواهيم داشت. در حال حاضر تمرکزمان بر روي دو بازي‌مان با تيم تايلندي است تا بتوانيم حضورمان در جمع چهار تيم برتر آسيا را قطعي کنيم.

اگرچه فرهاد مجيدي معمولا در مقاطع مختلف در تيم ملي ايران حضور داشته اما او نتوانست در جام جهاني 2006 آلمان همراه تيم ملي باشد. در آن زمان برانکو ايوانکوويچ سرمربي تيم ملي ايران نام او را از ليست بازيکنان اعزامي به جام جهاني 2006 خط زد اما به نظر مي‌رسد فرهاد مجيدي توانسته در استقلال به موفقيتي که مي‌خواسته برسد. او اکنون چهارمين دوره حضورش در استقلال را سپري مي‌کند و براي اين تيم بيش از يک بازيکن ارزش دارد.

او در بازي‌هاي آسيايي جام‌هاي مهمي دريافت کرده است. او با استقلال در سال 2012 در گروه D مسابقه‌ها جلوتر از الهلال عربستان و العين به مرحله دوم صعود کرد و اکنون اميدوار است بتواند با پيروزي بر بوريرام به عنوان يک تيم ايراني در جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان باشد.

بوريرام حريف نماينده ايران در اين مرحله، توانست بنيادکار ازبکستان را از ليگ قهرمانان آسيا حذف کند و به جمع 8 تيم برتر اين جام صعود کند.

فرهاد مجيدي درباره بازي با بوريرام تايلند مي‌گويد: من تنها يک بار با يک تيم تايلندي بازي کردم که آن هم برمي‌گردد به زماني که در تيم العين حضور داشتم. زماني که در العين بودم با تيم ساسانا بازي کرديم. آن‌ها تيمي بسيار قوي بودند اما اطلاعي از تيم بوريرام ندارم. مي‌خواهيم که بازي‌هاي آن‌ها را ببينيم و تحليل کنيم. ما هيچ حريفي را در ليگ قهرمانان آسيا دست کم نمي‌گيريم اما فکر نمي‌کنم که کار سختي برابر آن‌ها داشته باشيم. اميدواريم که بتوانيم يک پيروزي خوب در اين مرحله کسب کنيم و به مرحله بعد صعود کنيم. دوست داريم که در بازي رفت کار را برابر اين تيم تمام کنيم. اميدوارم هواداران ما را در اين بازي تنها نگذارند تا بتوانيم به پيروزي ارزشمندي دست يابيم.

کاپيتان استقلال ادامه داد: ليگ قهرمانان آسيا سال به سال پيشرفت مي‌کند و تيم‌هايي که در اين ليگ به قهرماني برسند تيم‌هاي واقعا قوي در سطح قاره بودند. فوتبال آسيا در کل و تيم‌هاي کره‌اي به طور خاص در طول چند سال گذشته پيشرفت زيادي داشتند. امسال استقلال نماينده‌ي فوتبال ايران در آسيا بوده است و من اميدوارم بتوانيم به قهرماني در سال جاري برسيم.

امير قلعه‌نويي سرمربي موفق ايراني که قهرماني‌هاي زيادي در ليگ ايران داشته است مجددا به استقلال برگشته تا همراه جواد نکونام بتوانند فصل موفقي را براي استقلال رقم بزنند. قلعه‌نويي پيش از اين در سال‌هاي 2010 و 2011 توانسته بود با سپاهان قهرمان ليگ ايران شود. فرهاد مجيدي درباره امير قلعه‌نويي مي‌گويد: قلعه‌نويي موفق‌ترين مربي ايراني است. او با تيم‌هاي مختلف توانسته موفقيت‌هاي خوبي رقم بزند و هميشه در استقلال يک مربي بسيار محبوب به شمار مي‌رود. اميدوارم که بتوانيم با او به قهرماني در آسيا برسيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها