کد خبر: ۱۵۷۱۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
مراسم گشایش پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، امروز ۲۳ مردادماه همزمان با روز «مقاومت اسلامی» با حضور وزیر ارشاد و با اجرای گروه کُر ۲۰۰ نفره بر سر مزار شهید آوینی آغاز شد.
 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گشایش پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، امروز 23 مردادماه همزمان با روز «مقاومت اسلامی» با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی، معاون امور هنری وزیر ارشاد، علیرضا پاشایی، سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بابک رضایی، دبیر اجرایی این جشنواره، پیروز ارجمند، مدیر دفر موسیقی حوزه هنری و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره و دیگر مسئولان وزارت ارشاد در حرم مطهر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، وزیر ارشاد به همراه دیگر مسئولان با اهدای دسته گل، از مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی تجلیل و با آرمانهای ایشان تجدید میثاق کردند و در ادامه زیارتنامه امام خمینی(ره) به صورت دسته جمعی در این مراسم قرائت و سپس یکی از سرودهای زمان وقوع انقلاب اسلامی اجرا شد.

وزیر ارشاد طی سخنان کوتاهی گفت: خدا را شاکریم که در چهار سال گذشته بارها در ایام دهه فجر، ارتحال امام و... این توفیق را داشتیم که در جوار ضریح ملکوتی امام راحل با آرمانهای ایشان تجدید عهد کنیم. در سالهای قبل افتتاحیه موسیقی مقاومت در مرقد امام برگزار می‌کردیم و امسال نیز این توفیق نصیبمان شد. بعد از مراسم نیز بر سر مزار شهید آوینی گرد می‌آییم و با اجرای گروه سرود کُر 200 نفره کار این جشنواره را آغاز می‌کنیم.

حسینی در ادامه با قرائت متنی از صوت داودی و آیات مرتبط با آن در قرآن یاد کرد و خطاب به امام خمینی(ره) اظهار کرد: «اماما! ای مقتدای عشق و ای قله اسطوره‌های پایداری و استواری، ای تندیس غرور و عزت، سلام جمع ما و درود این هنرمندان پاک و بی‌ادعا بر تو باد».

وی در بخش دیگری از قرائت متن خود عنوان کرد: «اماما! به یاد داریم هنگامی که سرود شهید مطهری نزد شما اجرا شد، نه‌تنها گریستید، بلکه زبان به سخن گشوده و فرمودید: این زیباترین و بهترین موسیقی‌ای بود که تاکنون شنیده‌ام. همین‌طور ادامه دهید، ما شما را تأیید می‌کنیم».

وزیر ارشاد تأکید کرد: با همین تأیید و حمایت امام راحل است که امروز هنرمندان و خنیاگران به بهانه جشنواره موسیقی مقاومت سرود حماسه سر داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها