کد خبر: ۱۵۵۰۷۵
زمان انتشار: ۰۰:۴۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
مسعود نیلی:
مسعود نیلی، از انتخاب خود به عنوان رئیس بانک مرکزی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مسعود نیلی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا شما به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی، با دولت یازدهم همکاری خواهید کرد و رئیس‌جمهور در این باره با شما مذاکره‌ای داشته یا خیر، گفت: بی‌خبرم، من از انتخابم به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی کلا بی‌اطلاع هستم.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از انتخاب "مسعود نیلی" به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی دولت یازدهم خبر داده بودند.

مسعود نیلی متولد 1334 در همدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف و یکی از اقتصاددانان ایرانی است. او از سال 1379 تا 1390 سرپرست دپارتمان اقتصاد دانشکدهٔ مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف بوده است. از او تاکنون 7 جلد کتاب و تعداد زیادی مقاله در حوزه‌های مختلف اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی منتشر شده است. از کتاب‌های منتشرشده او می‌توان اقتصاد ایران، اقتصاد ایران و معمای توسعه نیافتگی، تجربه توسعه صنعتی در جهان را نام برد. زمینه علمی مورد علاقه او اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان است.

نیلی 3 سال در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معاون سازمان برنامه و بودجهٔ ایران بود. پس از آن در تهیه و تدوین اولین و سومین برنامهٔ 5سالهٔ توسعهٔ کشور ایفای نقش کرد. وی مدتی نیز در رأس شورای اقتصاد کشور مشغول به کار بود. در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مجدداً به‌عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه و سرپرست کمیتهٔ خصوصی‌سازی برگزیده شد.

نیلی همچنین رئیس مؤسسه عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه و استاد این مؤسسه بوده‌ است. از مهمترین فعالیت‌های وی می‌توان به تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور در زمان وزارت اسحاق جهانگیری در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال 1382 نام برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها