کد خبر: ۱۵۳۹۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
افشاگر اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده دولت آمریکا ضمن استقبال از اقدام روسیه در اعطای پناهندگی سیاسی به وی این اقدام را پیروزی حاکمیت قانون ارزیابی کرد.
پرس تی وی؛ ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی سازمان سیا با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال از اقدام مسکو در اعطای پناهندگی سیاسی موقت به وی تاکید کرد: در طول 8 هفته گذشته ما دیدیم که دولت باراک اوباما هیچ احترامی به قوانین بین المللی و داخلی آمریکا نگذاشته است ولی در نهایت قانون پیروز شد.
روسیه روز پنج شنبه سرانجام به اسنودن اجازه داد تا فرودگاه بین المللی مسکو را ترک کند. وی برای بیش از یک ماه در این فرودگاه به سر برده بود. آناتولی کوچرنا وکیل اسنودن در این باره تاکید کرد: به اسنودن پناهندگی سیاسی موقت به مدت یک سال داده شده است.
دولت آمریکا اسنودن را به افشای اطلاعات طبقه بندی شده و جاسوسی و سرقت اموال دولتی متهم کرده است. اسنودن همچنین از اقدام دولت روسیه تشکر و قدردانی کرده است.
اسنودن دو برنامه سری و مخفی جاسوسی دولت آمریکا را فاش کرده است. آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال آمریکا اقدام به جمع آوری اطلاعات اینترنتی و شنود و ضبط مکالمات تلفنی میلیون ها شهروند آمریکایی و اروپایی کرده اند.
یک روز پس از اعطای پناهندگی سیاسی به اسنودن توسط مسکو، پدر وی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و ملت روسیه به علت حمایت از فرزندش تشکر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها