کد خبر: ۱۵۲۲۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

افراد مسلح ناشناس در لیبی دو افسر پلیس و ارتش و یک فعال سیاسی مخالف نظام سابق این کشور را ترور کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد الحجازی، سخنگوی رسمی اتاق عملیات امنیتی مشترک لیبی از ترور دو افسر پلیس و ارتش به همراه یک فعالی سیاسی برجسته در این کشور خبر داد.

وی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس عصر روز جمعه سه عملیات ترور را انجام دادند که یکی از این عملیات تروریستی مربوط به ترور سالم السراح، افسر بازنشسته ارتش در حال خروج از مسجدی در شهر بنغازی بود.

وی گفت: افراد مسلح سرهنگ خطاب الرحیم الزوی، رئیس مرکز پلیس جخره نیز در پی اقامه نماز تراویح در منطقه الصابری در شهر بنغازی ترور کردند.

الحجازی ادامه داد: الزوی در پی اصابت گلوله در منطقه الصابری کشته شد.

این در حالی است که افراد مسلح روز جمعه عبدالسلام المسماری، یکی از فعالان سیاسی برجسته لیبی را نیز در شهر بنغازی ترور کردند.

بنا به گفته الحجازی، این فعال سیاسی در حالی که قصد خروج از مسجد منطقه البرکه را داشت توسط افراد مسلح از ناحیه قلب هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شد.

وی گفت: به احتمال زیاد تیراندازی توسط تک تیراندازها صورت گرفته است.

المسماری یکی از اولین فعالان لیبیایی بود که در تظاهرات علیه نظام معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی در فوریه 2011 شرکت کرد.

وی همچنین در تاسیس ائتلاف "17 فوریه" شاخه سیاسی گروه شورشیان علیه نظام قذافی مشارکت داشت.

المسماری بعدها مسئولیت شورای مالی انتقالی را به عهده گرفت و به دلیل مخالفت‌هایش با گروه اخوان المسلمین که بنا به گفته وی برای سلطه بر قدرت تلاش می‌کردند، شهرت یافت.

وی اخیرا نیز در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشته بود: ما به کسانی که به خاطر رای‌های ما و با استفاده از خشونت و قتل ما را تهدید می‌کنند می‌گوییم که ما با اقدامات مسالمت‌آمیزمان بر شما پیروز خواهیم شد.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین اعلام کرد: جمعی از مردم لیبی با برگزاری تظاهراتی در مرکز طرابلس ترورهای روز جمعه در شهر بنغازی را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین با سر دادن شعارهایی انحلال پارلمان لیبی و برکناری دولت این کشور را خواستار شدند.

علاوه بر این تظاهرکنندگان در اعتراض به ترور المسماری خیابان‌های شهر طرابلس را بستند.

در منطقه الاکواخ در شهر طرابلس نیز درگیری‌هایی میان شبه نظامیان به وقوع پیوست.

علاوه بر این تظاهرکنندگان به مقر حزب عدالت و سازندگی در بنغازی حمله کرده و محتویات آن را از بین بردند.

شبکه المیادین اعلام کرد: نیمه‌های شب شنبه تظاهرات گسترده‌ای در شهر الزنتان در محکومیت ترورهای روز جمعه برگزار شد.

در حالیکه پارلمان لیبی نیز ترور این فعال سیاسی را محکوم کرد ائتلاف ملی مخالفان لیبی به دولت یک هفته مهلت داده است تا عاملان این ترور را شناسایی کند.

از زمان برکناری نظام قذافی شرق لیبی که مهد انقلاب این کشور بود شاهد شماری از انفجارها و حملات به قضات، نظامیان و نیروهای پلیس بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها