کد خبر: ۱۵۲۲۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی ایران گفت: با انتشار اخباری مبنی بر دوپینگی بودن ما، می‌خواهند بازار خودشان را گرم کنند و در این بین از آب گل آلود ماهی بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس، بازار شایعات دوباره در وزنه‌برداری داغ شده و این روزها پشت پرده خط خوردن دو ملی‌پوش وزنه‌برداری حاضر در قهرمانی 2013 آسیا را به مسائل غیرواقع از جمله ارتکاب به دوپینگ و سایر مسائل غیرفنی ربط می‌دهند تا به قول محسن بهرام‌زاده، بازارشان همچنان داغ بماند.

به همین بهانه دقایقی با بهرام‌زاده که اتفاقا یک ماه پیش دو مدال نقره و یک برنز دسته 105 کیلوی آسیا را به گردن آویخت همکلام شدیم که متن آن در زیر می‌آید:

فارس: از مسابقات دانشجویان جهان بگو که به دلیل مسمومیت از حضور بر روی تخته بازماندی؟

همین طور است. پس از اینکه در فرودگاه مسموم شدم، با رسیدن به کازان 3 روز را در حالی در بیمارستان سپری کردم که آنجا هم غذایی به من ندادند و کاملا از فرم بدنی مطلوب خارج شده و نتوانستم در این بازی‌ها، مسابقه‌ای بدهم.

پس از صحبت با کوروش باقری، وی تصمیم نهایی را به من واگذار کرد که با توجه به اینکه سلامتی‌ام مهم‌تر بود و با افت وزن مواجه بودم، از حضور در روی تخته رقابت‌ها انصراف دادم.

فارس: به نظر تجربه خوبی برایت بود تا دیگر هرچیزی را در هرجایی نخوری؟

درست است. البته غذایی که من در فرودگاه خوردم را سایر بچه‌ها هم خوردند اما برایشان مشکلی پیش نیامد، البته باید بگویم که در کازان هم سخت گیری زیادی شد، چراکه من همان روز خوب شدم، اما 3 روز اجازه خروج از قرنطینه را به من ندادند و می‌گفتند تا جواب آزمایشاتم نیاید، نباید محل قرنطینه در بیمارستان را ترک کنم.

فارس: از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری هم خط خوردی؟

با آغاز اردوی جدید چون وزنم کم شده بود، پس از اینکه باقری من را دید به من گفت با این وضعیت نمی‌توانم در اردوی تیم ملی بمانم، ضمن اینکه برنامه کادرفنی برایم این بود که از این پس به جمع نفرات فوق سنگین اضافه شوم که با شرایطی که داشتم به واقع نمی‌شد با تمرینات پرفشار کادرفنی بخواهم توانم را ذخیره کرده و وزنم را بالا بیاورم.

فارس: پس باید منتظر ظهور یک مدعی فوق سنگین دیگر در وزنه‌برداری ایران باشیم؟

در تمرین رکوردهای یکضربم در همان 105 هم خوب بود و به همین سبب در روسیه باقری به من گفت به خاطر شرایط بدنی و قد بلندم اگر از همین حالا و در فاصله 3 سال مانده تا المپیک به فوق سنگین اضافه شوم به سودم خواهد بود و فرصت بیشتری برای جا افتادن در این وزن خواهم داشت، ضمن اینکه وی تأکید کرد که اگر امسال هم به رقابت‌های جهانی نرسم، سال آینده فیکس تیم ملی در فوق سنگین خواهم بود.

فارس: اما در فوق سنگین حریفان سرسختی داری؟

باقری گفت با توجه به قد بلندم، در دوضرب هم رکوردهایم بهتر خواهد شد.

 

 

فارس: بحث‌هایی مربوط به این موضوع در برخی محافل به راه افتاده که شاید چون از لحاظ دوپینگ، شائبه‌هایی داشتید به همراه یاسین باقری از تیم ملی خط خوردید؟

قبل از حضور در آسیا، یک بار در ایران و یک بار هم پس از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا تست دوپینگ دادیم و مشکل خاصی از این لحاظ وجود ندارد.

فارس: پس چرا چنین شایعاتی را ایجاد کرده‌اند؟

نمی‌دانم اما کوروش باقری همیشه می‌گوید که یک سری از افراد هستند که مغرضانه می‌نویسند، اما خیالتان را راحت کنم که هیچ مشکلی ندارم و باقری حتی به من اعلام کرد که تا یک ماه دیگر و در صورتی که وزنم به 110 کیلو رسید پس از تماس با وی دوباره به اردوها بازگردم.

کسانی که اینطور می‌نویسند با وزنه‌برداری مشکل دارند و حتی به جرأت می‌گویم که دلشان به حال آن 5 المپیکی هم نسوخته است. آنها با انتشار چنین اخباری می‌خواهند بازار خودشان را گرم کنند و در این بین از آب گل آلود ماهی بگیرند.

مطمئن باشید که اگر چنین مشکلی بود هیچگاه باقری اجازه نمی‌داد به اردو بروم و حتی بردن من به آسیایی در این صورت که این آْقایان می‌گویند، دور از عقل بود.

فارس: به نظر می رسد در اردوی تیم ملی حتی بیشتر از گذشته از این لحاظ تحت نظر باشید؟

همیشه همین طور بوده و حتی آب های معدنی که برایمان تهیه می‌‌شود باید درهایشان پلمپ باشد و به شدت در این خصوص سخت گیری می‌شود.

فارس: صحبت‌هایی که در خصوص توهین‌های باقری به ملی‌پوشان المپیکی می‌شود تا چه حد صحت دارد؟

من که چنین چیزی ندیدم. او تمرین را جدی و سفت و سخت می‌گیرد و باید هم همین طور باشد، چراکه وزنه‌برداران کمی تنبل و راحت‌طلب هستند و باید به آنها سخت گیری شود تا موفق شوند.

فارس: شاید پس از کسب چندین مدال جهانی، توقعت نسبت به رفتار مربیانت تغییر کند؟

من این طور نیستم و اگر کسی چیزی به من یاد بدهد، چون مدیون وی هستم اگر توی گوشم هم بزند، چیزی نمی‌گویم.

فارس: الان که به خاطر خط خوردنت از کادرفنی ناراحت نیستی؟

خیر چون برخی وقت‌ها آدم نیاز دارد به خودش بیاید و خودش را جمع و جور کند. این هم برایم یک فرصت است تا از لحاظ روحی هم ریکاوری بشوم.

فارس: هدفت برای آینده چیست؟

سعی می‌کنم برای همین جهانی هم خودم را آماده کنم و هر طور شده خودم را با قدرت به این مسابقات برسانم، تا شایعاتی که مطرح شده است را نقش برآب کنم.

مطمئن باشید اگر امسال هم به هدفم نرسم برای بازی‌های آسیایی سال آینده به اهدافم در وزنه‌برداری خواهم رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها