کد خبر: ۱۵۱۵۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
سرمربی مس کرمان گفت: به دلیل اتفاقاتی که افتاد دیگر علاقه‌ای به ماندن ندارم و روی نیمکت نمی‌نشینم.
 به گزارش598 به نقل از خبرگزاری فارس مجتبی تقوی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل راه‌آهن گفت: با توجه به دیدار دوستانه‌ای که با راه‌آهن داشتیم می دانم آنها یکی از تیم‌های خوب لیگ هستند که پیشرفت فنی رو به جلویی داشتند و مسیر خود را به خوبی طی کردند. اتفاقی که برای خیلی از تیم‌های دیگر نیفتاد.

وی افزود: وظیفه دارم در مورد تیم خودم صحبت کنم. با وجود تبلیغات منفی‌ای که علیه ما شد تیم به خوبی به سمت جلو حرکت کرد. بازیکنان باکیفیتی گرفتیم و خیلی از نفرات فصل پیش را به غیر از آنهایی که خودشان نمی‌خواستند حفظ کردیم. برخی از بازیکنان دوست دارند در تیم‌هایی بازی کنند که یا سهمیه آسیایی دارند و یا اینکه پرسپولیس و استقلال باشند. اکثر این تیم‌ها نیز ویژگی مالی خوبی دارند و بازیکنان را جذب می‌کنند.

تقوی تاکید کرد: البته ناراحتی من از این است که اجازه ندادند از لحاظ فنی متمرکز شویم علیه بسیاری از اتفاقات تلاش کردیم با تدبیر برخورد کنیم و تبدیل به تیم شویم. شما اگر بهترین بازیکنان جهان را جذب کنید و نتوانید در مسیر فنی خود عمل کنید نمی‌توانید نتیجه بگیرید. اتفاقی که در تیم‌های بزرگ جهان و حتی در سال گذشته در کشور خودمان نیز رخ داد.

وی افزود: تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان بسیار علاقمند کار خود را دنبال می‌کردند. فکر می‌کنم هر مشکلی که وارد فوتبال ما شده است از اتفاقات خارج از مستطیل سبز بود. برخی با نیرنگ و شیطنت برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کردند. چندین هفته اجازه ورود آنها را ندادیم اما در نهایت به هدف خود رسیدند. می‌خواستیم از تهدید فرصت بسازیم که کار سختی و زمان طولانی‌ای را می‌خواهد. مهمترین رقیب ما در مس کرمان حاشیه است. باشگاه تلاش می‌کند این مسائل را حل کند. کاپیتان، دروازه‌بان و بازیکنان توانمندی در مس وجود دارد و باید تمام توان خود را بگذارند تا این مسئله برطرف شود. امیدوارم فردا بتوانیم مقابل راه‌آهن نتیجه خوبی بگیریم.

تقوی در مورد اینکه آیا این اتفاقات از جای خاصی برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: عده‌ای به این موضوع دامن زدند مطمئنا رسانه‌ها به این مسئله رسیدگی خواهند کرد. در فدراسیون فوتبال افراد خوشنام و دقیقی داریم که راحت از کنار این مسائل نمی‌گذرند. این اتفاقات هیچ ربطی به مردم مظلوم و شریف و بامحبت کرمان ندارد. آنها آنقدر با من خوب برخورد کردند که گاهی خجالت‌زده شدم. باید از حقوق مردم کرمان دفاع کنیم. این اتفاقات در شان ملت شریف ایران و مردم کرمان نبود. نباید فضا برای یکه‌تازی این افراد باز شود. از این تریبون مقدس استفاده می‌کنم و اکنون حرفهایم را می‌زنم تا قبل از این هرچه از من منتشر شده جعلی است و هیچ مصاحبه ای نکرده‌ام.

سرمربی مس کرمان در مورد وضعیت ادامه همکاری‌اش با مس کرمان گفت: چندین جلسه با مسئولان تیم داشتم و اصلا علاقه‌ای به ادامه همکاری ندارم. رئیس هیئت مدیره که به تازگی مسئولیت پذیرفته است چندین بار از من خواست تا در تیم بمانم اما به دلایلی که خواهم گفت نمی‌توانم این کار را انجام دهم. اول اینکه بیژن طاهری را به صورت ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم قرار دادند و خدا رحم کرد سلامتی او به خطر نیفتاد. بارها دیده‌ایم در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که برخی سلامتی خود را از دست می‌دهند. مردم کرمان هیچ مشکلی ندارند اما برخی این کارها را درست می‌کنند. دلیل دیگر اینکه شاید در برخی موارد با کنار رفتن یک فرد باعث شود این مشکلات برطرف شده و فضا مهیا شود.

 

وی ادامه داد: برخی از من باج می‌خواهند که من اهل باج دادن نیستم. مورد بعدی اینکه دیگر علاقه‌ای برای کار کردن ندارم. می‌توانیم از مسئولان بپرسیم نه تنها من بلکه هیچ کدام از همکارانم تاکنون یک ریال پول دریافت نکردیم. درست است به دنبال منافع مالی نیستیم اما با این شرایط برایمان مشکلات زیادی درست کرده‌اند. نباید بگذاریم رفتارهای این عده سخیف باعث شود مردم ایران و کرمان دچار مشکل شوند. فردای برخورد نامناسب با بیژن طاهری برای مربی بدنساز ما نیز مشکلاتی به وجود آمد.

وی افزود: می‌دانید که اهل عکس العمل نیستم و با هیچ کس حرف درگوشی ندارم. یکی دیگر از دلایل من راحتی خانواده‌ام است. وقتی آن اتفاق برای بیژن طاهری رخ داد همسرش تا مرز سکته خدای ناکرده پیش رفته بود. او نگرانی زیادی داشت. اگر برای طاهری اتفاقی می‌افتاد چه کسی پاسخ می‌داد؟ او فردی دارای سابقه ملی است و بسیار مظلوم است. ما خانواده شهید هستیم و مردم کرمان از من خواستند که در این تیم بمانم اما دلخور شده ام. با شعار نمی‌توان موضوعی را حل کرد. باید کمک کنیم تا این مسئله ساماندهی شود. مسئولین باید مراقبت کنند تا مردم مظلوم این استان مورد ظلم واقع نشوند. من دیگر در مس کرمان نخواهم ماند و فردا نیز روی نیمکت نمی‌نشینم و نمی‌دانم مسئولین این تیم چه تصمیمی خواهند گرفت.

سرمربی مس کرمان خاطرنشان کرد: اهل کتمان کردن نیستم. خواهش کردم سرمربی نباشم و بعید می‌دانم روی نیمکت بنشینم. اگر بخواهم بمانم چطور باید پاسخ افکار عمومی را بدهم که در مقابل این رفتارها سکوت کرده‌اند. با وجود پیشنهادات زیادی که داشتم برای خدمت و علاقه قلبی به کرمان آمدم و حالا وقتی هنوز مسابقات شروع نشده چنین برخورد‌هایی را می‌کنند. می‌روم تا راه را برای دیگران هموار کنم.

تقوی در مورد اینکه ایا مسئولان به این مسئله رسیدگی خواهند کرد گفت: در این ارتباط کارشناسان باید نظر دهند. قبل از ورود به این جلسه علیپور را که فرد بسیار محترمی است دیدم. او گفت باید جلسه‌ای برگزار کنیم و این مسئله را بررسی نماییم. مطمئنا مراجع ذی‌صلاح که حافظ منافع مردم هستند این موضوع را بررسی خواهند کرد.

سرمربی مس افزود: حرف دلم را راحت می‌زنم. می‌توانستم این موضوعات را به زبان نیاورم و تعریف و تمجید کنم. چند روزی است که تصمیم به کناره‌گیری کرده‌ام و دلایل خاص خودم را دارم. مردم کرمان بی‌نهایت قابل احترام هستند اما این رفتارهایی که صورت گرفت مشکلات زیادی را به وجود آورد. نگاه من فوتبالی است و باید اینگونه عمل کنم. اتفاقاتی که در تمرینات ما افتاد شاید تاثیرات بلند مدتی داشته باشد و خانواده طاهری تا آخر عمر خود نتوانند این موضوعات را فراموش کنند. امیدوارم تصمیم درستی گرفته شود تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها