کد خبر: ۱۵۱۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۱ تير ۱۳۹۰
در حالی نگهداری سگ در کشور مسلمانی چون ایران از هیچ قانونی پیروی نمی کند که کشورهای غربی قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز، برخی از قوانین نگهداری سگ در این کشورها  در خور توجه است. طبق این قوانین ، فروش یا جایزه دادن سگ به افراد زیر ۱۶ سال ممنوع بوده و فرد خاطی مورد پیگرد قرار می گیرد. مجوز نگهداری انفرادی سگ سالانه ۱۳ یورو و گروهی ۲۵۴ یورو می باشد.
همچنین  نگهداری سگ بدون مجوز قانونی ممنوع بوده و فرد خاطی جریمه (۳۰ یورو) می شود. خودداری از پرداخت جریمه  افزایش آن تا ۲۰۰۰ یورو و یا ۳ ماه زندان خواهد داشت. هر گونه خرید و فروش و تکثیر سگ نیز نیازمند مجوزهای مربوطه می باشد.

در عین حال صاحب سگ موظف است سگ را به هر ترتیبی است با قلاده یا مانند آن تحت کنترل خود داشته باشد و ورود سگ به مکان های ممنوع شده جریمه سنگینی در پی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز ، این قوانین صراحتا تاکید دارد ؛ هرگونه مزاحمت برای دیگران توسط سگ اعم از تعقیب، پریدن یا پارس کردن به طرف اشخاص نیز از نظر قانون جرم محسوب میشود. در صورت زخمی شدن فردی توسط سگ ، دارنده سگ مسئول بوده ئ باید غرامت پرداخت کند. حتی در مواردی زندان نیز در پی خواهد داشت و سگ نیز توسط دولت ضبط می شود.
صاحب سگ باید هویت خود را به طور کامل به صورت برچسبی بر روی قلاده سگ مشخص کند و امتناع از این کار نیز همانند مورد قبل مشمول جریمه یا زندان خواهد بود.
از طرفی در صورت جمع آوری سگ توسط ماموران مربوطه، صاحب سگ باید ۲۰ یورو جریمه پرداخت نماید و به ازای هر شب ۸ یورو اضافه می شود و در صورت عدم مراجعه پس از ۵ روز آن سگ توسط دولت ضبط می شود.

جالب آنکه کثیف نمودن اماکن عمومی مانند پارک ها، معابر، مکان های تفریحی و ... توسط سگ ممنوع بوده و صاحب آن موظف به تمیز نمودن محل می باشد، در غیر این صورت ۱۵۰ یورو جریمه برای صاحب آن در پی خواهد داشت و در صورت امتناع از پرداخت آن، این مبلغ تا ۳۰۰۰ یورو افزایش خواهد یافت. مدفوع سگ حاوی تخم کرم توکسوکارا می باشد که باعث ایجاد بیماری های گوارشی، آسم و در موارد نادری منجر به نابینایی می شود. تخم این کرم تا مدتهای مدیدی در خاک باقی می ماند.

همچنین در صورت ایجاد مزاحمت توسط صدای سگ برای همسایه ها پلیس برای دارنده سگ اخطاریه صادر کرده و در صورت تکرار مجازات های قانونی در پی خواهد داشت. به عنوان مثال در آلمان در ساعات ۱۰ شب تا ۶ صبح و ۱ تا ۳ بعد از ظهر صدای سگ نباید باعث اذیت همسایه ها شود و در باقی روز مجموع زمان سر و صدای سگ نباید بیش از ۳۰ دقیقه باشد.

البته همراه داشتن سگ به هنگام رانندگی باید به نحوی باشد که باعث بر هم زدن توجه راننده نشود، در غیر این صورت پلیس با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.
سگ نباید باعث ترساندن (تعقیب یا حمله) دام (گاو، گوسفند، بز و...) شود، در غیر این صورت صاحب دام می تواند شکایت نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها