کد خبر: ۱۵۰۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۱ تير ۱۳۹۰

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرح دو فوريتي توسط تعدادي از نمايندگان مجلس خبر داد كه هدف آن حل مشكل آن دسته از نمايندگان ليسانسيه مجلس هشتم است كه از ثبت نام در انتخابات مجلس نهم محروم شده اند.

'حميد رضا فولادگر' در گفت و گو با  ايرنا با اشاره به رد شدن استفساريه مجلس از سوي شوراي نگهبان در خصوص نمايندگان ليسانس براي ثبت نام در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم گفت: براساس قانون فعلي 90 نماينده مجلس هشتم نمي توانند نامزد نمايندگي در انتخابات مجلس نهم شوند. 

وي ادامه داد:شوراي نگهبان استفساريه مجلس شوراي اسلامي را كه عنوان كرده بود نمايندگان فعلي مجلس با داشتن مدرك ليسانس مي توانند نامزد مجلس نهم شوند را به دليل مغايرت با قانون اساسي رد كرده است . 

نماينده مردم اصفهان در مجلس هشتم با بيان اينكه طرح دو فوريتي ديگري در مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص تهيه شده است ادامه داد : در اين طرح سه راهكار براي رفع شدن اين مشكل ديده شده است . 

فولادگر يكي از راهكارهاي در نظر گرفته شده در اين طرح دوفوريتي را به تعويق انداختن اجراي اين قانون براي انتخابات مجلس دهم اعلام كرد و گفت : حذف شرط دارا بودن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد براي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم ،دارا بودن مدرك ليسانس با پنج سال سابقه مديريتي يا ليسانس با ده سال سابقه مديريتي از ديگر راهكارهاي در نظر گرفته شده در اين طرح دو فوريتي است تا نمايندگان ليسانس مجلس هشتم بتوانند در رقابت هاي انتخابات مجلس نهم حاضر شوند . 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به تعطيلي دو هفته اي مجلس شوراي اسلامي اين طرح دوفوريتي احتمالا بعد از تعطيلات مجلس به صحن علني مجلس ارائه خواهد شد. 

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:شوراي نگهبان استفساريه مجلس شوراي اسلامي در خصوص مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد معادل نامزدهاي انتخاباتي مجلس نهم را هم داراي ابهام دانسته است كه بايد دوباره در مجلس بررسي شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها