کد خبر: ۱۵۰۶۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۳۱ تير ۱۳۹۲
در میان تصاویری که از تجمع تعدادی از سینماگران مقابل خانه سینما در روزهای گذشته منتشر شده است، تصویر رفتار هنجارشکنانه علیرضا داودنژاد بیشتر خودنمایی می کند.
در میان تصاویری که از تجمع تعدادی از سینماگران مقابل خانه سینما در روزهای گذشته منتشر شده است، تصویر رفتار هنجارشکنانه علیرضا داودنژاد بیشتر خودنمایی می کند.
به گزارش گروه فرهنگی صراط، در سوابق علیرضا داودنژاد علاقه برای ورود به بحث های سیاسی به وفور به چشم می خورد و او ابایی از بیان سخنانی که ممکن است از آن ها علیه نظام جمهوری اسلامی بهره برداری شود نداشته است.
بر اساس اخبار پراکنده ای که از دو بار تجمع سینماگران منتشر شده، داودنژاد تلاش خود را برای به دست گرفتن رهبری این تجمع و جهت دادن به آن به کار بسته است و در سخنان خود دیگر سینماگران را نیز نسبت به رفتارهای هنجارشکن تحریک کرده است.
داودنژاد در این تجمع به صراحت مدعی وجود «یک جریان نفوذی جاسوس وطن‌فروش و خائن در ایران» شده که خود را «در ظواهر شرعی» می دهد!
او مدعی شده «مردم شب‌ها چهار ساعت پای جم تی وی می‌نشیند» و کسی که خانه سینما را بسته همان کسی است که «در جم تی وی، آگهی فلزیاب می‌دهد.»
این ادعاهای داودنژاد در حالی مطرح می شود که او در سال های گذشته نیز ابایی از حمایت علنی از فیلمسازان مدافع فتنه نداشته است.
او سال گذشته در برنامه هفت گفته بود «چرا باید هنرمندی مثل بهرام بیضایی از شرایط فیلمسازی‌اش به ستوه بیاید.»
داوودنژاد در ادامه گفته بود «چرا قید‌وبند از دست‌و‌پای جعفر پناهی برداشته نمی‌شود اگر از فیلمسازانی مثل پناهی حمایت شود می‌توانیم در عرصه جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.»
او در ادامه گفته بود «واقعا کوفتم می‌شود که همکارم نمی‌تواند فیلم بسازد.»
حمایت داودنژاد از جعفر پناهی در حالی صورت می گیرد که پناهی در سال 88 به دلیل تدارک ساخت فیلمی علیه نظام که قرار بود بعد از ساخت در خارج از کشور اکران شود، بازداشت شد!
از سوی دیگر با وجود اظهارات ضدنظام داودنژاد در سال های اخیر، هیات داوران جشنواره فیلم فجر سال گذشته جایزه ویژه خود را به او اختصاص داد که نشان از پرهیز نظام از نگاه سیاسی به مقوله هنر دارد.
با این وجود داودنژاد در همان جشنواره نیز از آرزوی آزادی سخن گفت(!) و حالا چند ماه بعد از آن، به صورت علنی پلمپ خانه سینما را می شکند!
گفتنی است ماده 543 قانون مجازات اسلامی، برای شکستن پلمپ، سه ماه تا دو سال حبس تعیین کرده است. در این ماده آمده است «هر گاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح‌ رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالماً و عامداً آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن ‌پلمپ تلقی شود، مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم‌ خواهد شد.»
حال باید منتظر ماند و دید مسئولا تا کجا رفتارهای این مدعی فرهنگ را تحمل می کنند و  آیا قانون مذکور برای این کارگردان خاطی استثنا قائل است یا خیر؟











نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها