کد خبر: ۱۴۸۹۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۵ تير ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از سفر احمدی‌نژاد به عراق در آخر هفته و در پاسخ به دعوت طالبانی خبر داد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، درباره اظهارات جک استراو برای سفر به ایران، با بیان اینکه هنوز درخواست رسمی صورت نگرفته، در خصوص علاقه‌مندی وزیر خارجه اسبق انگلیس برای بهبود روابط بین تهران و لندن گفت: اگر ایشان خواستار برقراری روابط است ابتدا از لندن شروع کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره چراغ سبز آمریکا و غرب برای گفت‌وگو با ایران، بار دیگر بر اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با تمامی کشورها (به غیر از استثنائات) تأکید کرد و گفت: اینکه بسیاری از کشورهای غربی به صورت رسمی و غیررسمی برای گفت‌وگوهای بیشتر با ایران اعلام آمادگی کردند، امر مطلوبی است اما درباره آمریکا کار از چراغ سبز گذشته است و صرف کلمات زیبا در این زمینه کفایت نمی‌کند، ملاک ما در این خصوص تغییر رفتار آمریکا در صحنه عمل است.

خبرنگاری از عراقچی پرسید که آیا وزارت خارجه پس از برکناری مرسی، رایزنی‌هایی با مقامات این کشور و دیگر کشورها داشته است؟ که وی به رایزنی صالحی با سرپرست وزارت خارجه مصر اشاره کرد و گفت که وزیر خارجه با آقای البرادعی معاون رئیس جمهور موقت گفت‌وگوی مفیدی داشتند و در این راستا سفر کوتاهی به ترکیه داشته و مشورت‌هایی انجام دادند.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه همچنین گفتگوی تلفنی با مقامات امارات داشته است، اظهار داشت: ما به رایزنی‌های خود در موضوع مصر با همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد و امیدواریم موضوع مصر در آرامش و با حفظ وحدت و انسجام ملی به سرانجام برسد و خواسته‌های مردم محقق شود.

خبرنگاری درباره عدم حمایت شورای امنیت از گزارش نقض تحریم‌ها از سوی ایران، گفت: بعضی از کشورهای عضو شورای امنیت تلاش کردند که برنامه موشکی ایران را که ماهیتی کاملا دفاعی دارد، به عنوان نقض تحریم‌ها مطرح کنند که با مخالفت برخی اعضا مواجه شد. ما این قبیل تحرکات را سازنده نمی‌دانیم و اگر مقصودشان اعمال فشار در موضوع هسته‌ای است، کارساز نخواهد بود.

وی بار دیگر تأکید کرد که برنامه موشکی ایران ماهیت کاملا دفاعی دارد و مشروع است.

مشروح این کنفرانس خبری متعاقباً ارسال خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها