کد خبر: ۱۴۸۸۸۳
زمان انتشار: ۰۲:۲۶     ۲۵ تير ۱۳۹۲
فرزند ییس جمهوری برکنار شده مصر با یادآوری آخرین توصیه‌های پدرش هنگام بازداشت گفت که در این کشور انقلابی رخ نداده است و هیچ کس نمی تواند تحولات اخیر مصر را انقلاب بخواند.
اسامه مرسی در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان که امروز (یکشنبه) پخش شد، گفت که پدرش با 51 درصد در برابر 49 درصد آرا برنده انتخابات بود، از این رو واقعه 30 ژوئن هرگز یک انقلاب محسوب نمی شود و هیچ کس حتی دولت آمریکا نمی تواند آن را انقلاب بنامد.

مرسی دارای 5 فرزند است که از میان آنها دو پسر حضور فعال در صحنه سیاست دارند یکی از پسرانش نیز به عنوان پزشک در عربستان فعالیت دارد.دو تا از 5 فرزند او متولد کالیفرنیا و شهروند آمریکا هستند.

اسامه تاکید کرد: هیچ انقلابی در جهان آرای شمارش شده در صندوق ها را باطل اعلام نمی کند.
اسامه همچنین گفت که 24ساعت پیش از برکناری پدرش توانست با وی ملاقات کند و به عنوان یک فرزند از او خواست مقاوم باشد و در برابر نظامیان عقب نشینی نکند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص محل نگهداری پدرش گفت که او در یک مجموعه نظامی در بازداشت به سر می برد.

فرزند رییس جمهوری برکنار شده مصر در خصوص اقرار پدرش به برخی سیاست های اشتباه، گفت: میان اشتباه و جنایت تفاوت وجود دارد. ارتکاب جنایت، شکنجه و کشتار تظاهرکنندگان، تعطیلی مطبوعات، رسانه ها و احزاب سیاسی و اعلام حکومت نظامی هرگز در کارنامه حکومت مرسی دیده نمی شود.

در پی تشدید ناآرامی و درگیری های هواداران و مخالفان مرسی در مصر و پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای برون رفت از بحران، نظامیان این کشور چندی قبل مرسی را برکنار و عدلی منصور را به عنوان رییس جمهوری موقت کشور تعیین کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها