کد خبر: ۱۴۸۳۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۳ تير ۱۳۹۲
رئیس کمیته مالی سنای فرانسه با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اذعان کرد که این سیاست‌ها تاثیرات منفی زیادی بر صنعت خوردو سازی این کشور داشته است.
به گزارش 598 به نقل از پرس تی وی، فیلیپ مارینی، رئیس کمیته مالی سنای فرانسه از کشورهای غربی خواست تا در تحریم‌های خود علیه ایران تجدید نظر کنند.

مارینی در مقاله‌ای که در هفته‌نامه لوپوئن به چاپ رسید به ممنوعیت فعالیت شرکت خودروسازی پژو فرانسه در ایران اشاره کرد و خواستار تجدیدنظر در این تحریم‌ها شد.

وی در ادامه به این مساله اشاره کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباید افزایش یابد و کشوری مانند فرانسه که داراری روابط تجاری ویژه‌ای با ایران است را تحت تاثیر قرار دهد. مارینی همچنین به تاثیر تحریم‌ها علیه ایران در تشدید وخامت صنعت خودروسازی فرانسه و تاثیر ناخوشایند آن در بازار کار اشاره کرد.

در فوریه 2012 پژو سیتروئن تصمیم گرفت به همکاری  خود با ایران پایان دهده و از این رو از فروش سالیانه محصولات این شرکت نزدیک به نیم میلیون خودرو که رقمی نزدیک به 1/5 میلیارد دلار بود کاسته شد.

رکود در تولید محصولات این شرکت تا آنجا پیش رفت که مدیران آن برای اولین بار طی دو دهه اخیر مجبور به تعطیلی یکی از مراکز صنعتی خود شد و از بین رفتن 8 فرصت شغلی شد.

با اینحال کارشناسان معتقدند که ایران به عنوان دوازدهمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا و بزرگترین تولید کننده در بین کشورهای مسلمان در جایگزینی شرکت پژو کار چندان سختی پیش رو ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها