کد خبر: ۱۴۸۰۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۲ تير ۱۳۹۲
سایت خبری تلگرام ادعا کرد:
سایت خبری تلگرام توجه تام امریکا به تحولات مصر و دخالت ناشیانه وی در روند امور جاری سیاسی این کشور عربستان را به واهمه انداخته که ممکن است عربستان سعودی قربانی بعدی سیاست خارجی امریکا باشد. از این رو، به نقل از منابع اطلاعاتی امریکایی، اخیرا تصاویر ماهواره ای از ایجاد یک پایگاه موشکی در قلب صحراهای عربستان سعودی خبر داده اند که موشک های سطح به سطح DF3 ساخت چین در آن کار گذاشته شده که بُرد آنها بین 1500 تا 2000 مایل است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، زمانی که توجه تمام رسانه های جهان اعم از شرقی و غربی معطوف به آشوب های مصر و سوریه است، عربستان در خیالات خام خود سودای رهبری بر منطقه می پروراند.

به نوشته سایت خبری تلگرام توجه تام امریکا به تحولات مصر و دخالت ناشیانه وی در روند امور جاری سیاسی این کشور عربستان را به واهمه انداخته که ممکن است عربستان سعودی قربانی بعدی سیاست خارجی امریکا باشد.

فراموش نکنیم که حسنی مبارک متحد کاخ سفید بود، ولی درست زمانی که به کمک ایالات متحده نیاز داشت در کمال ناباوری، مورد بی مهری آنان قرار گرفت. از طرف دیگر، اگرچه مواضع محمد مرسی در قبال فلسطین و رژیم جعلی اسرائیل تا حدودی بر وفق مراد صهیونیسم و کاخ سفید بود ولی مواضع دوگانه امریکا در قبال ماجرای اخیر مصر –به نحوی که برخی تحلیلگران آن را کودتایی امریکایی می خوانند- این دلهره را به جان نوچه های امریکا در منطقه انداخته که کاخ سفید حتی به متحدان خود نیز رحم نمی کند. اینگونه است که عربستان تصمیم گرفته از این پس بر سر پای خود بایستد و خود مدافع منافع خویش باشد؛ مخصوصا که حکومت ریاض شباهت های فراوانی به حکومت سابق مبارک دارد!



از این رو، به نقل از منابع اطلاعاتی امریکایی، اخیرا تصاویر ماهواره ای از ایجاد یک پایگاه موشکی در قلب صحراهای عربستان سعودی  خبر داده اند که موشک های سطح به سطح DF3 ساخت چین در آن کار گذاشته شده که بُرد آنها بین 1500 تا 2000 مایل است. منابع مطلع اعلام کرده اند این موشک ها هم اسرائیل را نشانه رفته اند و هم ایران را!

تلگرام، انتشار اطلاعات حساس –بخوانید شایعات- ویکی لیکس در خصوص مسائل هسته ای ایران را علت ترس عربستان از ایران عنوان کرده و باز هم اظهارنظر سخیف آن دیپلمات سعودی را تکرار کرده که باید سر مار را قطع کرد! البته حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

اینکه قدرت و نفوذ روز افزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه باعث شده که عربستان از ناحیه ایران تا این حد احساس خطر کند که کشورمان را به مار تشبیه نماید، نشان اثبات سیاست موفق خارجی ایران در سالهای اخیر است؛ قطعا هنگامی که حکومتی دست نشانده نظیر عربستان از حضور ایران احساس خطر کند –و لو اینکه از دلایل واهی مانند خطر هسته ای استمداد جوید- باید دانست که ایران به اهداف خود نزدیک و نزدیک تر شده است.

تلگرام علت ترس روز افزون عربستان از ایران را، ترس از قدرت گرفتن شیعیان در منطقه عنوان می کند. حمایت ایران از شیعیان جهان مخصوصا عراق و سوریه، ماهیت سلفی حکومت وهابیون عربستان را به مخاطره انداخته است.

بدین ترتیب عربستان نه تنها دیگر منتظر حمایت امریکا نمانده، بلکه با قطع امید از ایالات متحده –که مدتی است با اعمالی نظیر شنودهای جاسوس مآبانه و یا مداخلات سیاسی، موجبات ناامیدی متحدان اروپایی و آسیایی خود را فراهم آورده- هم به دفاع در برابر خطر احتمالی اسرائیل ضد اعراب می اندیشد و هم سودای مقابله با ایران را در سر می پروراند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها