کد خبر: ۱۴۶۸۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۷ تير ۱۳۹۲
حضور مجتبی جباری در تیم فوتبال سپاهان اتفاق کوچکی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مجتبی جباری یکی از فوتبالیست های استثنایی فوتبال ایران است، بازیکنی که توانایی های فنی منحصر به فردی دارد و در هر تیمی می تواند مثمر ثمر باشد و نتیجه یک بازی را عوض کند استقلال اگر فصل گذشته قهرمان شد و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی کسب کرد، به واسطه عملکرد حیرت انگیز و پاس های طلایی مجتبی جباری بود که مهاجمان تیم آبی پوش تهرانی را در موقعیت گل قرار می داد. یکی دیگر از خصوصیات خاص جباری این است که در لحظات مختلف بازی می تواند ضرب آهنگ بازی را به نفع تیمش عوض کند یعنی زمانی که تیمش نیاز به سرعت دارد، او به بازی سرعت می دهد و زمانی که تیم نیاز به حفظ نتیجه دارد، مجتبی به راحتی سرعت بازی را کنترل می کند و توپ را به نفعش در زمین می چرخاند. تمام این فاکتورها باعث شده مجتبی به مرد موثر و سرنوست ساز فوتبال ایران تبدیل شود که داشتن او برای هر تیمی آرزو بوده و همه تیم ها دوست دارند جباری را دراختیار داشته باشند.


جباری در کنار خصوصیات خاص فنی اش، اخلاق خاص هم دارد. وي که به خوبی ارزش هنرش را می داند، در طول سالهای اخیر به یک بازیکن پرخاشگر و عصیانگر تبدیل شده و هر از چند گاهی حرف هایی به زبان می آورد که برای نابودی کامل یک باشگاه حتی باشگاهی به بزرگی استقلال کافی است. جباری در گذشته هم به شدت از شرایط استقلال انتقاد کرده بود که در آن مقطع علی فتح اله زاده و پرویز مظلومی برخورد مناسبی با این هافبک طراح و بازی ساز نداشتند و جباری به راحتی به استقلال برگشت اما حکایت مجتبی و استقلال امسال کاملا متفاوت بود و در نهایت منجر به جدایی او از جمع آبی پوشان تهرانی و حضورش در سپاهان شد.

جباری که از مشکلات استقلال خسته شده بود چندی پی در مصاحبه ای جنجالی اعلام کرد که شرایط استقلال مسخره است او یک بار دیگر ارکان اصلی باشگاه استقلال را نشانه گرفته بود و به مدیران باشگاه تاخته بود تا ثابت کند هرگز از مواضع خود کوتاه نمی آید. این مصاحبه با واکنش شدید باشگاه مواجه شد تا جایی که مدیران استقلال در جواب جباری بیانیه دادند و او را محکوم کردند. این اتفاقات جنگ را علنی کرد و مشخص بود که شرایط برای بازگشت شماره 8 آبی ها بسیار سخت شده است. باشگاه و جباری هرگز کوتاه نیامدند تا در نهایت مجتبی راهی اصفهان شود و پای برگه قرار داد سپاهان را امضا کند اما این اتفاق برای استقلال آنقدر بد و تلخ بود که با موضع گیری عده ای از پیشکسوتان استقلال همراه شد.


حسن روشن در اظهار نظری جالب اعلام کرد که مجتبی را فراری دادند تا یکی از متعصب ترین بازیکنان سالهای اخیر استقلال از تیم برود و حالا باید بروند از بازار، غیرت بخرند و به تیم تزریق کنند. این اظهار نظرها در نوع خودش جالب است اما عجیب ترین واکنش به این انتقال را علی فتح اله زاده به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال داشت و گفت: اگر مجتبی مصدوم شود و رباط صلیبی پاره کند، آنوقت هم همین حرف ها را می زنید؟!

فتح اله زاده که متخصص ترکاندن بمب در فصل نقل و انتقالات است این بار مقابل چشمش بمب منفجر شده و انگار هنوز عمق فاجعه را درک نکرده و به خودش نیامده تا متوجه شود بهترین و مؤثرترین بازیکن استقلال در فصل گذشته که پاس های طلایی اش زمینه ساز قهرمانی آبی پوشان تهرانی در لیگ برتر بودند و آنها را به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رساند را از دست داده تا مرکز زمین برای استقلال با چالش بسیار بزرگی مواجه شود. این اتفاق برای استقلال بسیار گران تمام خواهد شد اما جالب اینکه فتح اله زاده حرف از اگرها می زند و در مورد اتفاقات حرف می زند حالا اگر همین مجتبی جباری در فصل جدید قهرمانی را از دست استقلال گرفت جواب فتح اله زاده برای افکار عمومی چه خواهد بود؟


در این میان باید یک سوال جدی هم از امیر قلعه نوعی بپرسیم، چه طور می شود مجتبی جباری سرحال و آماده و ملی پوش که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش مهمی داشت در استقلال و پازل تاکتیکی سرمربی این تیم قرار نگرفت و به راحتی او را کنار گذاشتند، اما علیرضا نیکبخت واحدی که مدتهاست دچار حاشیه های ویرانگر شده و از سطح اول فوتبال ایران و دوران اوجش دور بوده و فصل گذشته حتی در گهر درود و داماش گیلان هم نتوانست انتظارات را برآورده کند به راحتی و در میان بهت و حیرت همگان جذب می شود و در پازل تاکتیکی قلعه نوعی جای می گیرد؟ واقعاً استقلال را چه می شود؟ قلعه نوعی چه طور می تواند یکی از بهترین هافبک های حال حاضر فوتبال ایران را به راحتی از دست بدهد و یکی از پرحاشیه ترین و ناآماده ترین فوتبالیست های امروز ایران را جذب کند.


کار استقلال در فصل جدید بسیار سخت است چراکه هم باید از قهرمانی اش در فصل قبل دفاع کند و هم در آسیا نتیجه بگیرد. امروز که تب قهرمانی در آسیا هواداران استقلال را گرفته و حرف از به دست آوردن ستاره سوم خود می زنند استقلال مهره ای بزرگ و ستاره ای توانمند را به راحتی از دست می دهد و به دست خودش تیم را تضعیف می کند، اما مدیران و سرمربی استقلال باید به این موضوع توجه داشته باشند که هواداران از این مجموعه توقع قهرمانی در ایران و آسیا را دارند و اگر در فصل جدید آبی پوشان تهران نتوانند نتیجه بگیرند باید دلیل قانع کننده ای برای افکار عمومی و طرفداران تیمشان داشته باشند. آیا دلیل قانع کننده ای وجود دارد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها