کد خبر: ۱۴۶۷۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۷ تير ۱۳۹۲
پیشنهاد کاهش تحریم پتروشیمی مربوط به مذاکرات آلماتی-‌1 بوده و به هیچ‌وجه جدید نیست و اخیرا هیچ پیشنهادی از گروه 1+‌5 به ایران واصل نشده است.
به گزارش 598، در حالی که یک خبرگزاری داخلی از قول مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی خبر از پیشنهاد جدید 1+5 به ایران درباره کاهش تحریم پتروشیمی داده بود، منابع مطلع به «ایران هسته‌ای» گفتند این پیشنهاد به هیچ‌وجه جدید نیست و اخیرا هیچ پیشنهادی از گروه 1+5 به ایران واصل نشده است. این خبرگزاری پنجشنبه گذشته از قول عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی خبر داده بود که گروه 1+5 اخیرا به ایران پیشنهاد کرده که تحریم‌های پتروشیمی را کم کند.

این در حالی است که مراجعه به متن گفت وگوی بیات نشان می‌دهد وی هیچ ادعایی درباره وصول یک پیشنهاد جدید مطرح نکرده بلکه صرفا گفته است: «در دولت دهم گروه 1+‌5 پیشنهادهایی مبنی بر کاهش تحریم‌های پتروشیمی مطرح کرده است.» در اینجا کاملا روشن است که اشاره بیات به پیشنهادی است که گروه 1+‌‌5 در مذاکرات آلماتی-1 به ایران داد و در آن پیشنهاد کاهش تحریم پتروشیمی و فلزات گرانبها و طلا در ازای تعطیلی فردو، توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد و انتقال مواد ۲۰ درصد به خارج داده شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها