کد خبر: ۱۴۵۸۸۵
زمان انتشار: ۲۱:۵۹     ۱۲ تير ۱۳۹۲
بررسی داده‌های محرمانه نظامی آمریکا مشخص کرد، حملات پهپادهای آمریکایی 10 برابر بیشتر از حملات جنگنده‌ها و موشک‌های این کشور باعث کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه در افغانستان شده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، لارنس لوئیس، نویسنده این گزارش و محقق مرکز تحلیل‌های نیروی دریایی آمریکا از آمارها و داده‌های فوق محرمانه حملات هوایی آمریکا در افغانستان در اواسط سال‌های 2010 تا 2011 میلادی که در دوران دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان انجام شده، استفاده کرده است.

به گفته وی، میزان تلفات افراد بی‌گناه و غیر نظامیان در افغانستان و در جریان حملات پهپادها 10 برابر بیشتر از سایر حملات با استفاده از جنگنده‌ها و پرتاب موشک است.

این گزارش درست در زمانی منتشر شده که پنتاگون خواستار افزایش یک سومی اسکادران پهپادهای خود شده است.

در گزارش این محقق همچنین آمده است، بسیاری از افراد بی‌گناه در منطقه‌ای که هدف حملات پهپادها قرار گرفته، گیر افتادند یا در تعیین آن‌ها به عنوان تروریست‌ها اشتباه شده است.

البته به دلیل آنکه در این گزارش از داده‌ها و اسناد محرمانه و سری استفاده شده، نویسنده آن قادر نیست به طور دقیق اعلام کند چه تعداد غیرنظامی در این حملات در بازه زمانی 2010 تا 2011 در افغانستان کشته شدند.

یکی دیگر از محققان این گزارش می‌نویسد: نگرانی‌ ما تنها در مورد تعداد غیرنظامیان جان باخته در جریان حملات پهپادها در افغانستان نیست بلکه چنین حملاتی در پاکستان، یمن و سومالی نیز صورت گرفته است.

این در حالی است که مقام‌ها وزارت دفاع آمریکا از بحث در مورد جزئیات این گزارش محرمانه خودداری کردند اما یکی از مقام‌های پنتاگون نیز گفت که اقدامات رهبران و فرماندهان نظامی برای کاهش تلفات غیرنظامیان بستگی به تاکتیک‌های انجام شده برای انجام حملات پهپادها و استفاده از هواپیمای دارای خلبان و پهپادها دارد.

این مقام مسئول پنتاگون افزود: در سال 2012 میلادی، حملات هوایی نیروهای امنیتی تحت رهبری ناتو در افغانستان منجر به کشته شدن 65 / 2 درصد تلفات غیرنظامیان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها