کد خبر: ۱۴۵۰۸۹
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۱۰ تير ۱۳۹۲
با ادامه تجمع معترضان مصری و درگیری‌های پراکنده در برخی استان‌های این کشور، وزارت بهداشت از افزایش تعداد کشته‌ها به 18 تن خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت مصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد: تعداد کشته‌های درگیری‌های 24 ساعت گذشته در استان‌های مختلف مصر به 18 تن افزایش یافته است و تا کنون 713 زخمی نیز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

علاوه بر این، ارتش مصر نیز اعلام کرد که به منظور تامین امنیت سفارتخانه آمریکا در تجمعات امروز میدان التحریر، نیروهای خود را در اطراف این سفارتخانه مستقر کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که همزمان با ناآرامی‌های مصر، ارتش این کشور به منظور ممانعت از اقدامات سلفی‌ها در منطقه سیناء، تانک‌ها و خودروهای نظامی خود را در مرزهای مصر با غزه مستقر کرده است.

این اولین باری است که طی سال‌های گذشته ارتش مصر چنین اقدامی می‌کند.

برخی از روزنامه‌های مصری نیز گزارش دادند که همزمان با بالا گرفتن تنش‌ و ناآرامی در این کشور، گروه‌های سلفی مستقر در منطقه سیناء اعلام کرد‌ه‌اند که قصد تشکیل "امارت اسلامی" دارند.

یک منبع داخلی در مصر نیز اعلام کرد: ارتش ضمن اعزام شماری از نیروهای خود به سیناء، حدود 30 تانک نیز در منطقه الشرقیه و الغربیه در شهر رفح مستقر کرده است.

از سوی دیگر، قرار است اخوان المسلمین عصر امروز کنفرانس مطبوعاتی را در واکنش به حوادث اخیر و حملاتی که به مقرهای این حزب صورت گرفته است، برگزار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها