به گزارش 598،حسن ماسوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا
با اشاره به اینکه با اتصال کارخانه تولید خودروسازي سايپاي کاشان به شبکه
ريلي، ظرفيت بارگيري و جابجايي محصولات گروه صنعتي سايپا افزايش قابل
ملاحظه اي خواهد يافت، اظهار داشت: درحال حاضر جابجایی خودروها با تريلي از
کارخانه تا ايستگاه راه آهن کاشان انجام شده و از طريق ناوگان ريلي به
مقصد منطقه تهران حمل مي شود.
وی با بيان اينکه يک دستگاه تريلي براي
حمل خودرو در يک کيلومتر ۱۴ ليترگازوئيل مصرف مي کند، افزود: این مقدار
سوخت، با استفاده از خطوط ريلي به يک ليتر کاهش می یابد که در مقايسه با
يکديگر، ميزان صرفه جويي در مصرف سوخت به خوبي احساس می شود.
مدیرکل
راهآهن استان اصفهان با اشاره به اینکه عمليات زيرسازي ايستگاه گز طبق
برنامه در حال انجام است، تصریح کرد: ۷۰ درصد حمل خودروهاي ساخته شده در
اروپا به صورت ريلي است و راه اندازي ۱۷۰دستگاه واگن سايپا لجستيک فقط ۳۰
درصد از بازار حمل خودرو در داخل کشور را پوشش مي دهد.
وی تاکید کرد:
با رويکرد صاحبان کالا و سرمايه گذاران بخش خصوصي به صنعت ريلي و اتصال
تمامي استانها به شبکه ريلي، زمينه ارتقاء ميزان کمي و کيفي خدمات رساني
در اين بخش فراهم شده است.
ماسوری یادآور شد: نقش حمل و نقل ريلي با
بهره مندي از قابليتهاي جابجايي انبوه، ارزان و مطمئن به عنوان مصداق
بارزي از حماسه اقتصادي نمايانتر خواهد شد.