کد خبر: ۱۴۴۳۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۹ تير ۱۳۹۲
رئیس‌جمهوری برزیل که در هفته‌های اخیر با موج بی‌سابقه‌ای از اعتراضات خیابانی روبرو شده است، با نمایندگان دانشجویان معترض دیدار کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این دیدار که به گفته مقامات دولت برزیل با هدف برآورده کردن مطالبات و خواسته‌های تظاهرکنندگان برگزار شد، نمایندگان 24 انجمن دانشجویی و جنبش اجتماعی شرکت کردند.

ده‌ها هزار برزیلی‌ها طی دو هفته گذشته در اعتراض به افزایش بهای حمل و نقل عمومی و پول‌های سرسام‌آوری که دولت برزیل برای برگزاری جام جهانی سال 2014 باید هزینه کند، تظاهرات برگزار کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که ریاست‌جمهوری برزیل منتشر کرد، دیلما روسف، رئیس‌جمهوری این کشور در این نشست پس از گوش دادن به خواسته های نمایندگان انجمن ها و جنبش های اجتماعی قول داد کانالهای گفتگو با جوانان و شبکه های اجتماعی ایجاد کند.

در این بیانیه آمده است، دولت برزیل مایل است درباره مسائل مربوط به آموزش، حمل و نقل عمومی و بهداشت با جوانان گفت‌وگو کند.

تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده‌ای که اوایل ژوئن در اعتراض به افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی در برزیل آغاز و در ادامه به یک جنبش اعتراض‌آمیز ملی علیه فساد در دستگاه حاکم و پایین بودن سطح آموزش و بهداشت در این کشور تبدیل شد.

از سوی دیگر، براساس نتایج نظرسنجی موسسه برزیلی داتافولها، محبوبیت دیلما روسف از نخستین هفته ماه ژوئن و آغاز تجمع‌های گسترده 27 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر این، شمار افرادی که دولت روسف را «بد یا بسیار بد»‌ می‌دانند، در مقایسه با آخرین نظرسنجی که ششم و هفتم ژوئن انجام شد، از 9 درصد به 25 درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی قبلی داتافولها در اوایل ژوئن، میزان محبوبیت روسف هشت درصد کاهش داشت. این در حالی است که رئیس‌جمهوری برزیل مارس گذشته از محبوبیت گسترده و 65 درصدی برخوردار بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها