کد خبر: ۱۴۴۳۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۰۸ تير ۱۳۹۲
رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال از ابراز رضايت کميته داوران فيفا از عملکرد تيم داوري ايران در بازي انگليس و شيلي خبر داد.
به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، حسين عسگري گفت: تيم داوري ايراني که در جام جهاني جوانان ترکيه حضور دارد در اولين بازي که قضاوت کرد توانست توجه کميته داوران فيفا را جلب کند.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: عليرضا فغاني، حسن کامراني فر و رضا سخندان بازي حساس تيم‌هاي انگلستان و شيلي را قضاوت کردند که اين بازي با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد. در اين بازي روي کار عالي کامراني فر، يک خطاي پنالتي به نفع شيلي گرفته مي‌شود که باعث اعتراض انگلستاني‌ها مي‌شود. اما در جلسه آناليز داوري کميته داوران فيفا، درست بودن تصميم تيم داوري ايراني به تاييد فيفا مي‌رسد و کميته داوران فيفا از عملکرد تيم داوري ايراني ابراز رضايت مي‌کند. البته گزارش ناظران هم اين نکته را تاييد کرده بود اما انگلستاني‌ها عقيده داشتند که خطاي پنالتي نبوده است.

عسگري درباره برخي انتقادات مبني بر اينکه چرا تيم داوري ايراني فقط يک بازي قضاوت کرده است گفت: در جام جهاني جوانان 24 بازي در مرحله گروهي انجام مي‌شود و 20 تيم داوري در اين مسابقات حضور دارند و قاعدتا فيفا براي مرحله مقدماتي همه داوران را آزمايش مي کند و بعد ديدارهاي مراحل حذفي به تشخيص آنها به داوراني که بهترين عملکرد و بهترين نمره را گرفته‌اند، واگذار مي‌شود.

رئيس دپارتمان داوري در پايان گفت: داوراني که فيفا آنها را براي جام جهاني 2014 برزيل انتخاب مي‌کند در رقابت‌هاي جام کنفدراسيون‌ها، جام جهاني جوانان ترکيه و جام جهاني نوجوانان امارات محک خواهند خورد و اين سه تورنمنت در انتخاب نهايي فيفا به همراه مسايل مربوط به آمادگي جسماني داوران بسيار مهم خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها