کد خبر: ۱۴۳۶۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۰۵ تير ۱۳۹۲
دادگاه عالی آمریکا با صدور حکمی، ممنوعیت ازدواج میان زوج‌های همجنس‌گرا در این کشور را خلاف قانون اساسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی ‌«هافینگتون پست»، دادگاه عالی آمریکا ساعات اولیه امروز چهارشنبه با صدور حکمی، قانون دفاع از ازدواج موسوم به «DOMA» که دولت فدرال را از به رسمیت شناختن ازدواج میان زوج های همجنس‌گرا باز می دارد، با 5 رای موافق و 4 رای مخالف، مغایر با قانون اساسی خواند.

«آنتونی کندی» قاضی این دادگاه اعلام کرد که این قانون نامعتبر است و با لحاظ احترام کمتر به زوج های همجنس‌گرا، نقض متمم پنجم قانون اساسی محسوب می شود.

این دادگاه در ارتباط قانون دفاع از ازدواج، حکمی صادر کرد که بر اساس آن دولت فدرال باید ازدواج میان زوج های همجنس‌گرا در ایالت هایی که این نوع ازدواج را ممنوع کرده اند، به رسمیت بشناسد.

این حکم امکان دسترسی زوج های همجنس باز به مزایای متعدد دولت فدرال از جمله معافیت های مالیاتی و مزایای بازماندگان را که پیشتر فقط به زوج هایی با دو جنسیت زن و مرد داده می شد، فراهم می کند.

دولت فدرال بر اساس قانون DOMA، ازدواج را صرفا اتحاد بین یک زن و مرد می دانست.

این قانون در سال 1996 میلادی توسط رئیس جمهور بیل کلینتون امضا شد و زوج های همجنس‌گرایی که در ایالت محل زندگی آنها، ازدواج میان آنها را قانونی کرده بود را از دریافت صدها مزایای در دسترس سایر زوج ها را منع می کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست اوباما تلاش کرد تا با وجود تمایل دولت برای لغو این قانون، در ابتدا از این قانون دفاع کند اما این وزارت خانه در اوایل سال 2011 میلادی رویکرد خود را تغییر داد و اعلام کرد که این قانون خلاف قانون اساسی است.

ازدواج زوج های همجنس‌گرا در 12 ایالت آمریکا و همچنین ناحیه کلمبیا قانونی شده است.

در ادامه این خبر آمده است که 30 دقیقه بعد از صدور این حکم بود که دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد که مدافعان قانون منع ازدواج همجنس‌گرایان در ایالت کالیفرنیا نمی توانند درباره حکم دادگاهی بدوی که این ممنوعیت را از بین برده بود، درخواست تجدید نظر بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها