کد خبر: ۱۴۳۳۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۰۴ تير ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا برگزاری اجلاس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه را بهترین فرصت توصیف کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای سعودی اش در شهر جده که به طور مستقیم از شبکه العربیه در حال پخش است، گفت: عربستان از نزدیکترین شرکای ما است و ما مسائل زیادی در منطقه را بررسی کردیم.

وی افزود: روابط دو کشور ریشه‌ای و اساسی است و از رهبران عربستان و فعالیت آنها در سطح اتحادیه عرب و سطح جهان تشکر می‌کنم.

جان کری تصریح کرد: طرح صلح عربی از بهترین طرح‌ها است. اوباما اعتقاد راسخ دارد که مذاکرات صلح باید در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی درباره اوضاع سوریه و بدون اشاره به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا و متحدان عربی و غربیش از تروریست‌های سوری گفت: بحران سوریه بدتر و پیچیده‌تر شده است، زیرا نظام بشار اسد از ایران و حزب الله دعوت کرده است که از مرزهای بین‌المللی عبور کنند و در داخل سوریه در عملیات‌ها شرکت کنند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: بشار اسد اقدام به خشونت به شیوه‌های مختلف در داخل خاک خود کرد و در آغاز اصلاحات جزئی انجام داد اما مردم این کشور با خشونت روبرو شدند و بحران گسترش یافت.

جان کری گفت: ژنو 2 بهترین فرصت است و ما به مخالفان کمک کرده‌ایم.

وی سفر خود به منطقه را در راستای هماهنگی برای افزایش کمک به مخالفان سوری با توجه به تصمیم اوباما توصیف کرد.

کری درباره تظاهرات در مصر نیز گفت: تظاهرات مسالمت آمیز در همه کشورها حق مردم است و امیدوارم که مسالمت آمیز باشد و دولت آن را تضمین کند و مصر در مرحله سختی به سر می‌برد و تلاش می‌کنیم که به آنها کمک کنیم و این تظاهرات مصری‌ها خودجوش است و دولت مصر را به انجام اصلاحات فرا می‌خوانیم.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز برای دیدار با مسئولان سعودی وارد جده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها