کد خبر: ۱۴۲۷۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۰۲ تير ۱۳۹۲
یادداشت ۵۹۸؛
احمد ربیعی­ فر
"ما تا آخر ایستاده­ایم" این یک شعار انتخاباتی نیست. این جمله تابلویی­ست مقدس که حضرت روح الله (قدس الله نفسه الزکیه) تا ابد پیش روی ماجاهدان راه حق نصب کرده است. پس از یک دوره هشت ساله از روی کار آمدن دیدگاهی اصول­گرا که تمام دلسوزان مکتب امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) به آن امید داشتند ـ با تمام کامیابی­ ها و نقص ­ها و انحرافات عارض شده بر آن ـ سعی مجدد اصول­گرایان برای به­دست گرفتن سکّان اجرایی نظام جمهوری اسلامی نا کام ماند.

اکنون زیبنده نیست که در این دوره حساس، شاگردان مکتب امام شهیدان بنشینند و بار تقصیرها را بر گردن یکدیگر بی افکنند. اکنون وقت آن نیست که ما نیز مانند اصلاح­طلبان ـ در دو دوره اخیر ـ پس از یک ناکامی و در جا زدن، با یکدیگر درگیر شویم و این جمعی را که به سبب نگاه­های غلط در این دوره از انتخابات به تشتت گراییده، کاملاً منفصل و ناکارآمد سازیم.

ما با چراغ هدایتی که از منبع نور زلال قرآن و روایات ائمه اطهار و تجربة هزار و چهارصد ساله تشیع روشن مانده است راه خویش را دنبال می­کنیم و اکنون پس از روییدن شجره طیبه انقلاب اسلامی و حکومت مکتب اهل بیت (علیهم السلام­) در ایران، همان چراغ هدایت راهگشای ما خواهد بود و به فرموده امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) در این راه تا آخر ایستاده­ایم.

اما مهم­ترین سؤالی که در این عصر، در برابر پیروان مکتب اهل بیت قرار دارد این است که چگونه می­توان یک جامعه را به سمت پیروی از معارف و بینش حق انقلابی و شیعی سوق داد؟

اهل بیت (علیهم السلام) چه ساختاری را به عنوان بازوی اجرایی ولی فقیه معرفی کرده­اند؟

از چه راهی می­توان جامعه را با رهنمودها و منویات ولایت همسو نمود و بصیرت درک مقاطع حساس و فهم مراد ولی را به افراد جامعه نشان داد؟ چگونه می­توان از جوسازی­های دشمنان و یا جریان­هایی که در مسیر ولابت نیستند در فضای جامعه جلوگیری کرد؟

یقیناً پاسخ به تمام سؤالات فوق ما را به نبود تشکیلاتی وسیع منسجم و ولایی متوجه می­سازد. تشکیلاتی که چارچوب ساختاری آن از قرآن و روایات نشأت گرفته است از این رو بیشترین و عمیق­ ترین تأثیرات را بر آحاد جامعه در پی دارد.

یکی از مهم­ترین نقاط ضعفی که همواره در مراحل مختلف و به ­ویژه در انتخابات اخیر در جبهه اصول­گرایان مشهود است و از جانب همین خلأ ضربه ­های بسیاری به بدنة حزب الله وارد آمده است، عدم وجود تشکیلاتی منسجم و قدرتمند به وسعت کسور اسلامی­مان است.

تشکیلاتی که قابلیت عضو­گیری از تمامی اقشار جامعه را داشته باشد. از تمام کسانی که دل در گرو راه و آرمان­های حضرت روح الله (قدس الله نفسه الزکیه) دارند از هر سنی در هر کسوت و پیشه­ای که سیره حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) در ایجاد تشکیلات بسیج در دوران هشت ساله دفاع مقدس بهترین و بارزترین نمونه تشکیلات شیعی است که ریشه در دل­ها دارد و تا پای فدا کردن جان­ها ثمر بخش است.

تشکیلاتی وسیع با مدیریتی کارآمد و متصل به ولایت که در همه حال به تزریق بصیرت، علم و معرفت میان اعضایش می­­پردازد و مانند شجرة طیبه، نه فقط هنگام انتخابات یا در مراحل حساس بلکه ثمراتش را در هر حین به اذن پروردگارش منتشر می­کند و در راه تحقق آرمان­های تشیع که در این عصر متبلور در آرمان­های امام امت و مقام معظم رهبری است قدم برمی­دارد.

­این تشکیلات باید بر مبنای فقه الولایه پایه ریزی شود. به عبارت دیگر کسانی باید در تشکیل ساختار این نهاد مهم انقلابی دست داشته باشند که تحقیقات و اجتهاد عمیق و وسیعی در زمینه ولایت داشته باشند تا به درستی بتوانند معنای المؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض را درک کنند و به آن جامه عمل بپوشانند.

در برخی روایات مؤمنین به اعضای یک بدن تشبیه شده­اند و این تشبیه خود گویای شدت اتصال میان مؤمنین است. اما این اتصال در مرحله اول در دل­هاست و اتصالی معنوی است. امتی پیروز است که بتواند این اتصال را در جامعه ایمانی عصر خویش بر مبنای ولایت الله و در چارچوبی محکم و وسیع تحقق خارجی بخشد. این کاری بود که امام امت با به وسیله مساجد در اوایل انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس انجام داد.

اما پس از دوران دفاع مقدس، متأسفانه با حاکم شدن فضای توسعه­ مدارای و فن­ سالاری(تکنوکراسی) این تشکیلات مهم کمرنگ شد و محدودیت یافت. تا جایی­ که به عنوان تشکیلاتی صرفاً نظامی و در بعضی شرایط به کمک­رسانی در برهه­ های حساس محدود شد.

در مقابل می­توان به ولایت شیطان اشاره کرد که در این عصر به خوبی توانست تشکیلات منسجم و متصل خود را علاوه بر دل­های پیروانش در فضای جامعه نیز تحقق بخشد و حتی در قالب تشکّل­های به­ هم پیوسته و هم­فکر توانست در برخی از مراحل انقلاب اسلامی نگاه­ها و فرهنگ­ های مورد نظر خویش را بر جامعه تحمیل کند.

از این رو ضروری است مجاهدانی که دل در گرو ولایت الله دارند، در عصر حاضر با اقتدا به نایب امام زمان و ولی فقیه زمان تشکیلات ولایی شیعه را بار دیگر احیا کنند که اگر این­گونه شود حتی در زمانی که سکّان اجرایی دولت در اختیار اصولگرایان نباشد می­توان انقلاب را در مسیر خود نگاه­داشت و حتی در این مسیر با سرعت پیشروی کرد که پیشروی نظام و انقلاب ما تنها متکی به هئت دولت نیست بلکه موتور اصلی حرکت آن آحاد مردم و جوانان انقلابی و ولایت­مداری هستند که هشت سال در مقابل تمام ابرقدرت­های جهان ایستادند و اکنون نیز به دنبال تشکیلات سازماندهی شده­ای هستند که بتوانند در ظرف این تشکیلات رویشی جدید را در مقابل چشمان جهانیان رقم زنند و پرچم این انقلاب را به دستان مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها